Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Στη δροσιά των νερών του Πλατανιστού!

(φωτογραφική παρουσίαση μιας μικρής επίσκεψης)
26 Οκτωβρίου 2012

Ανήμερα του Αη Δημήτρη, ξεκινάμε με φίλους καλούς για μια βόλτα στο Φθινοπωρινό Καστανόλογγο της Όχης. Φτάνουμε στην αρχή του λόγγου αλλά το κινητικό πρόβλημα δύο μελών της παρέας απαιτεί την είσοδο στο δάσος. Μια τριήμερη γερή βροχή τις προηγούμενες μέρες και το μικρό νοικιασμένο φιατάκι κάνουν την είσοδό μας μέσα σ’ αυτό ανέφικτη, και έτσι αναγκαζόμαστε να γυρίσουμε προς τα πίσω. Αποφασίζουμε λοιπόν να πάμε μέχρι τον Πλατανιστό, το όμορφο χωριό στα βορειοανατολικά της Καρύστου.

Μπήκαμε στο χωριό και αφού περάσαμε τα πρώτα σπίτια της Μουρτιάς, φτάσαμε στη γέφυρα. Εκεί τα νερά του μικρού ποταμού, που ξεκινά από την πάνω γειτονιά (Επανοχώρι) και χύνεται στην υπέροχη παραλία Ποτάμι (προφανής η προέλευση του ονόματος) είναι σε άμεση σχεδόν επαφή με το δρόμο. Η ομάδα εθελοντών έχει κάνει εξωραϊστικά έργα πολύ καλόγουστα και διακριτικά. Στη θέση αυτή πολλές φορές τα νερά ενός καταρράκτη με τη δροσιά και τον ήχο τους «απογειώνουν» την ομορφιά του τόπου. Δυστυχώς εκείνη τη μέρα ο καταρράκτης ήταν στεγνός. Κάτσαμε σε ένα πετρόχτιστο τραπέζι και βγάλαμε τα καλούδια που είχαμε φέρει να τσιμπήσουμε.
Ψωμί, αυγά, ντομάτες, ντόπιο τυρί και ντόπιο κρασί. Οι ήχοι, οι εικόνες, τα φθινοπωρινά χρώματα και η νοστιμιά των λιτών εδεσμάτων έκανε το γεύμα μας καλύτερο από γεύμα σε πολλών περγαμηνών εστιατόριο!!
Μετά το φαΐ ξεκίνησα μια βόλτα μέσα στο ποτάμι. Στο πλακόστρωτο μονοπάτι στην αρχή, και μετά πηδώντας από βράχο σε βράχο έφτασα αρκετά βαθιά. Μικρά καταρρακτάκια, «βάθρες» με ικανό βάθος για κολύμπι και πλατάνια με τις ρίζες τους μέσα στο νερό, έκαναν τη βόλτα μου μια υπέρτατη απόλαυση!
Μετά το φρούτο μας (ναι, ο σεφ είχε στο μενού και μηλαράκι!), ξεκινήσαμε για την πάνω γειτονιά. Περνώντας από τα σπίτια της γειτονιάς αυτής, περάσαμε το πέτρινο γεφύρι και το νερόμυλο στα αριστερά μας και μερικά μέτρα μετά φτάσαμε. Ήταν η πρώτη φορά που πήγαινα στις πηγές και δεν πίστευα αυτό που έβλεπα. ΜΟΝΑΔΙΚΟ το τοπίο!! Δυστυχώς δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν αυτά που βλέπαν τα μάτια μας. Και εδώ βόλτα πάνω στα βράχια αλλά και στο νερόμυλο και το γεφύρι. Η φωτογραφική μηχανή έκανε φιλότιμες προσπάθειες να αποτυπώσει κάτι από τις εικόνες γύρω μας αλλά μάλλον εις μάτην.
Ήταν απόγευμα όταν γυρίσαμε στην Κάρυστο. Ομολογώ πως ήμουν κουρασμένος αλλά και τόσο γεμάτος από εικόνες και απόλαυση που λίγη σημασία έχει η κούραση. Μια ευχή μονάχα: Σύντομα να αξιωθώ και πάλι σε τέτοιες εικόνες!
Ακολουθεί μια παρουσίαση τύπου slide show των φωτογραφιών αυτής της εκδρομής. Ελπίζω να σας μεταδώσω κάτι από αυτό που ένοιωσα εγώ σήμερα.