Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Συνέντευξη στο http://www.travelnikos.com !

Ο Νικόλας είναι Έλληνας, που έχει εγκατασταθεί και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Νοτιοανατολική Ασία, στις χώρες της Ινδοκίνας. Έχει μια ιστοσελίδα, όπου παρουσιάζει θέματα από εκείνες τις χώρες. Ανάμεσα στα θέματα της ιστοσελίδας του είναι και συνεντεύξεις από Έλληνες και ξένους ταξιδευτές, που έχουν κάτι να μοιραστούν με τους αναγνώστες του. 
Αν και δεν έχω ταξιδέψει σε αυτές τις χώρες, μου έκανε τη μεγάλη τιμή να μου πάρει συνέντευξη για τα ταξίδια μου και να τη δημοσιεύσει χθες, 26 Μαρτίου 2018, στην ιστοσελίδα του.
http://www.travelnikos.com/taxidevontas/ellines-xenoi-taxidiotes/sunenteuxi-dimos-fiotakis/
Θεωρώντας το, όπως προείπα μεγάλη μου τιμή, πήρα την άδειά του και την αναδημοσιεύω. 
Σε ευχαριστώ Νικόλα. Νάσαι πάντα καλά εκεί στα μακρινά που είσαι!

Συνέντευξη με τον Δήμο Φιωτάκη

  • Ποιες χώρες έχεις επισκεφτεί και εντυπώσεις ?
Έχω επισκεφτεί συνολικά 36 χώρες εκτός Ελλάδας σε 40 ταξίδια. Κάποιες μόνο για λίγες ώρες και κάποιες άλλες μέχρι και 6 φορές. Οι 33 απ’ αυτές είναι χώρες της Ευρώπης. Εκτός Ευρώπης έχω πάει στην Τυνησία και το Ιράν. Η 36η είναι η Τουρκία στην οποία έχω πάει 6 φορές, τις 3 στο Ευρωπαϊκό της κομμάτι και τις άλλες 3 στο Ασιατικό (τη μία μέχρι το Γκαζιαντέπ Της Ανατολίας).
Το πρώτο μου ταξίδι ήταν το 1984 στη Βουλγαρία, όταν ακόμα το σύστημα ήταν το Σοσιαλιστικό επί Ζίφκοφ.  Στα 1985 και 1987 έκανα 2 ταξίδια στην Τουρκία και μετά μεσολάβησαν 8 χρόνια που δεν βγήκαμε από Ελλάδα. Βέβαια σε αυτό το διάστημα είχαμε μια μετακόμιση από την Πάτρα στην Αθήνα , μία εγκυμοσύνη και τη γέννηση της κόρης μας. Το 1995 πήγαμε στην Πορτογαλία και από τότε κάθε χρόνο (με εξαίρεση 2 χρονιές) κάνουμε τουλάχιστον ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Το μέγιστο ήταν 3 ταξίδια μέσα σε ένα χρόνο.
Οι Ευρωπαϊκές χώρες που έχω επισκεφτεί είναι:
Βουλγαρία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ, Σερβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Αλβανία, Κροατία, Σλοβενία, Κόσοβο, Ουγγαρία, Αυστρία, Σλοβακία, Πολωνία Τσεχία, Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία, Βατικανό, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Μεγ. Βρετανία, Ιρλανδία, Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Ρωσία, Μάλτα, Κύπρος και Τουρκία.
Εκτός Ευρώπης: Τυνησία και Ιράν.
Επειδή μου αρέσει να ταξιδεύω, παντού μου άρεσε. Αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο. Κάποιες χώρες με εντυπωσίασαν με τον πολιτισμό τους όπως το Ιράν και η Ρωσία (αλλά και άλλες) και άλλες με τη φύση τους όπως τα βουνά της Σλοβακίας.
10 από τα 40 ταξίδια ήταν αυτό που λέμε Road Trip (οδικό ταξίδι με την έννοια ότι οδηγούσα εγώ) τα 6 με το δικό μου αυτοκίνητο και τα 4 με νοικιασμένο. Φυσικά έχω κάνει και άλλα οδικά αλλά εκεί με πηγαίνανε.
Λίγα από αυτά τα ταξίδια έχουν γίνει μέσω πρακτορείου. Στα περισσότερα πάμε μόνοι μας, έχοντας οργανώσει τα πάντα μόνοι. Στο Ιράν βγάλαμε μόνοι τα εισιτήρια και βρήκαμε ντόπιο πρακτορείο που μας οργάνωσε τα πρακτικά, κάνοντας όμως μαζί το πρόγραμμα.
Εδώ θέλω να σημειώσω πως λόγω κινητικού προβλήματος της γυναίκας μου, τα τελευταία 10 χρόνια χρησιμοποιούμε αναπηρικό καροτσάκι, από το 2008 ως και το 2013 χειροκίνητο και από το 2014 ηλεκτρικό. Αυτό απαιτεί ειδικό σχεδιασμό του ταξιδιού, κάποιες φορές πιο ακριβό (αν και τις περισσότερες φορές μας στοίχισε λιγότερο από το κόστος με πρακτορείο) και αντιμετώπιση προβλημάτων μη προσβασιμότητας σε αρκετές χώρες (από τις πολύ κακές η χώρα μας!!).
Σε όλα μας τα ταξίδια όμως βρισκόταν κάποια λύση. Ίσως να μην βλέπαμε όλα όσα θα δει κάποιος αρτιμελής αλλά δεν καθόμασταν στο ξενοδοχείο. Ο λόγος αυτός είναι που μας έχει προς το παρόν αποτρέψει από ταξίδια σε Κεντρική και Νότιο Αμερική και Κεντρική και Νοτιοανατολική Ασία. Τώρα τελευταία όμως το ψάχνω και γι αυτές τις χώρες και οι πληροφορίες που μαζεύω μου λένε πως τα πράγματα δεν είναι απαγορευτικά. Γι αυτό ελπίζω σύντομα να βρεθούμε και σε χώρες της Ασίας ή της Αμερικής.
  • Ένα μέρος ή μέρη στα ταξίδια σου που σου άρεσε ιδιαίτερα ?
Εκτός από κάποια μέρη στην Ελλάδα (Πίνδος, Κυκλάδες, Κρήτη κλπ) στο εξωτερικό με εντυπωσίασε η φύση της Σλοβακίας, η Ροδόπη (Ελληνική και Βουλγάρικη), τα παγωμένα ποτάμια και λίμνες στη Φινλανδική Λαπωνία, η παγωμένη Βαλτική ανάμεσα Ελσίνκι-Ταλίν, το πόσο καλά έχουν διατηρήσει τις πόλεις και τα χωριά, κυρίως στην Κεντρική Ευρώπη και κάποιες πόλεις, που κυριολεκτικά με μαγέψανε και τις ερωτεύτηκα.
Με την πρώτη ματιά με μάγεψε η Βενετία. Την Πράγα τη θεωρώ την ομορφότερη από τις πόλεις που έχω πάει. Άλλες που αγαπώ πάρα πολύ είναι η Μόσχα, η Βαρκελώνη, η Βέρνη, η Κρακοβία, το Εσφαχάν και η Γιαζντ στο Ιράν και βέβαια η μοναδική Κωνσταντινούπολη.
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου νησί στην Ελλάδα ?
Δεν έχω επισκεφτεί όλα τα Ελληνικά νησιά, αλλά όσα έχω, όλα μου αρέσουν, το καθένα για τους λόγους τους. Άλλωστε οι εικόνες και οι εμπειρίες είναι διαφορετικές. Άλλο τα Επτάνησα με το πολύ τους πράσινο, άλλο οι Κυκλάδες με την ξεραΐλα τους, αλλά και τις μαγικές τους εικόνες, άλλο η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου. Εδώ να πω πως δεν έχω πάει σε πολύ δημοφιλή νησιά, όπως ΣαντορίνηΡόδο ή Κω. Έτσι δεν έχω κάποιο αγαπημένο, εκτός ίσως από την Κρήτη, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα μου.
  • Ποιο μέρος θα πρότεινες σε κάποιον που για φθηνές διακοπές και σε κάποιον που είναι πιο ευκατάστατος ?
Στην Ελλάδα όλοι σχεδόν οι προορισμοί (με εξαίρεση κάποιους πολύ ακριβούς) έχουν ένα μέσο κόστος. Όσον αφορά τα ταξίδια μου στο εξωτερικό, πιο φτηνές είναι οι χώρες οι πρώην σοσιαλιστικές, όπως οι Βαλκανικές, ενώ για γερά πορτοφόλια είναι οι Σκανδιναβικές, η Ελβετία κλπ. Η Τυνησία και το Ιράν είναι αρκετά οικονομικοί προορισμοί.

Το Εθνικό πάρκο ΚΡΚΑ στην Κροατία







  • Ένα όμορφο τοπίο που σου άρεσε ιδιαίτερα ?
Μου αρέσει ειδικά το ορεινό τοπίο και γι αυτό τα ωραιότερα τοπία, και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έχουν να κάνουν με βουνά.
Πίνδος και Ροδόπη, τα Ευρυτανικά βουνά, τα ελατοσκέπαστα βουνά της Πελοποννήσου είναι μερικά από τα ελληνικά τοπία που αγαπώ. Εδώ να πω πως ένα από τα πιο αγαπημένα μου βουνά είναι η υπέροχη, αλλά και κακοπαθημένη Πάρνηθα.
Στο εξωτερικό μου άρεσαν πολύ οι Δολομίτες στην Ιταλία, τα βουνά της Σλοβακίας και της Νότιας Πολωνίας, η Βουλγάρικη Ροδόπη, τα ορεινά τοπία της Ελβετίας, η διαδρομή από Μπάνια Λούκα μέχρι Σαράγιεβο, δίπλα στο ποτάμι, το Εθνικό πάρκο ΚΡΚΑ στην Κροατία, ο Μέλανας Δρυμός στη Γερμανία, τα Καρπάθια στη Ρουμανία, η έρημος Σαχάρα στην Τυνησία και το ιδιαίτερο τοπίο της Καππαδοκίας και οι εικόνες από το αερόστατο.
  • Παραλίες που σε άφησαν άναυδο ?
Λίγες είναι οι παραλίες που με έχουν αφήσει άναυδο και όλες στην Ελλάδα. Τέτοια είναι τα Φαλάσαρνα στο νομό Χανίων. Παραλίες που μου άρεσαν πολύ είναι ο Μύρτος στην Κεφαλονιά, οι παραλίες της Κύθνου, της Νότιας Χίου και της Νότιας Θάσου, η Σούγια στα Χανιά, ο Μυλοπόταμος στο Πήλιο, η Χερόνησσος στη Σίφνο, τοΠοτάμι και το Γιαννίτσι στη Νότια Εύβοια και κάποιες στη Χαλκιδική, αλλά αυτό είναι πριν από 20 και βάλε χρόνια και φοβάμαι πως θα έχουν αλλάξει πολύ.
Τελειώνοντας να πω, πως έχω δύο προσωπικά ιστολόγια (blogs):
Στο ένα «το δισάκι μου στον ώμο…»  ανεβάζω τα οδοιπορικά από τα ταξίδια μου και στο άλλο «Με μια φωτογραφική στην τσέπη…» ανεβάζω στιγμιότυπα από τα ταξίδια αλλά και της καθημερινότητάς μου. Συμμετέχω γράφοντας σε διάφορα ταξιδιωτικά φόρουμ. Τέλος η σελίδα μου στο facebook είναι: www.facebook.com/dimos.fiotakis
Καππαδοκία από το αερόστατο


Σημ.: Οι φωτογραφίες είναι όλες δικές μου





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...