Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Καμπιά Εύβοιας

Ένας θησαυρός στη γειτονιά μας!

3 Μαρτίου 2012
-   Το Σαββατοκύριακο ο καιρός θα είναι αίθριος, με λιακάδα και θερμοκρασία που θα αγγίξει τους 20ºC.
Όλα τα κανάλια, στο δελτίο καιρού το ίδιο. Ίσα για να μας ξεσηκώσουν για φευγιό.

Το Σάββατο το πρωί είχε έναν ήλιο –όπως είπε και η Σοφία- «ανελέητο»!!! Δεν μας κρατάγανε μέσα ούτε με αλυσίδες. Από την Παρασκευή η ιδέα που είχε πέσει ήταν Καμπιά Εύβοιας. Μέχρι πριν λίγο καιρό μας ήταν παντελώς άγνωστο αυτό το χωριό. Ώσπου είδαμε ένα μικρό αφιέρωμα στην εκπομπή «Μένουμε Ελλάδα» και πολύ μας άρεσε.

-Κοντά είναι, ωραίο φαίνεται, δεν πάμε για μια αυτοψία;
Και έτσι ξεκινήσαμε. Ούτε 100 χμ, δίπλα στο διάσημο χωριό της Κεντρικής Εύβοιας, τη Στενή. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που τόσο λίγοι το γνωρίζουν.
Από τη Νέα Αρτάκη ο δρόμος στρίβει και ανηφορίζει για τη Δίρφη και τα χωριά της.
Από μακριά το ψηλότερο βουνό της Εύβοιας, δεσπόζει στον ορίζοντα κάτασπρο. Άλλωστε πριν δυο τρεις μέρες χιόνισε, και όχι μόνο εκεί, αλλά σε όλη τη χώρα. Δίπλα στη Δίρφη το Ξεροβούνι. Χαμηλότερο αλλά και αυτό με αρκετό χιόνι. Όσο ανεβαίναμε τα χιονισμένα βουνά έρχονταν όλο και πιο κοντά μας,
ώσπου δεξιά και αριστερά του δρόμου βλέπαμε χιόνι, λίγο στην αρχή που όλο και γινόταν περισσότερο όσο ανεβαίναμε. Ήταν φανερό πως πριν λίγες μέρες κάποιοι από αυτούς τους δρόμους είχαν κλείσει. Τώρα όμως οι δρόμοι ήταν ανοικτοί, ο ήλιος έκαιγε και εμείς απολαμβάναμε τη «λευκή» διαδρομή μας!!
Στην Κάτω Στενή η ταμπέλα μας έστειλε προς τα δεξιά
και σε λίγο βλέπαμε το χιονισμένο χωριό στην «αγκαλιά» του Ξεροβουνιού! Το χιόνι πολύ, αλλά φαινόταν πως το χωριό είναι καταπράσινο. Τα πλατάνια βέβαια και τα άλλα φυλλοβόλα, ήταν γυμνά αλλά το πράσινο των καρποφόρων μέσα στο χωριό και γύρω από αυτό το σκούρο πράσινο των ελάτων ήταν πολύ έντονο. Το χωριό είναι μικρό αλλά έχει μόνιμους κατοίκους, πράγμα που φαίνεται και από τον καπνό που ανεβαίνει από διάφορα σημεία του. Το χιόνι ήταν καθαρισμένο στον κεντρικό δρόμο αλλά από εκεί και πέρα μόνο με τα πόδια. Δυο τρεις ταβέρνες προσφέρουν στους επισκέπτες κρεατικά αλλά και φρέσκια πέστροφα από το εκτροφείο του χωριού.
Σε μια από αυτές κάτσαμε κι εμείς και απολαύσαμε πολύ νόστιμη πέστροφα. Από τη τζαμαρία δίπλα μας απολαμβάναμε ταυτόχρονα το υπέροχο χιονισμένο τοπίο.
Αποφάγαμε και βγήκα μια βόλτα. Ξεναγός μου ο Δημήτρης, γιος των ιδιοκτητών της ταβέρνας.
Μαζί μας κι ένας τετράποδος φίλος.
Φτάσαμε μέχρι το Γραφείο της «κοινότητας», όπου είχαμε φτάσει και με το αυτοκίνητο, όταν ήρθαμε, και συνεχίσαμε. Κάτω ακριβώς είναι το εκτροφείο της πέστροφας.
Παίρνοντας το χιονισμένο πλακόστρωτο φτάσαμε στην Κρύα Βρύση. Ένα κυκλικό κτίσμα από όπου τρέχουν νερά -πολλά νερά- από παντού! Λίγο ακόμα πιο κάτω είναι το γεφυράκι με το μικρό καταρράκτη από κάτω.
Το νερό πολύ και ο ήχος πολύ δυνατός. Άφριζε και βρόνταγε!! Πολύ εντυπωσιακός!! Που νάξερα!
Γύρισα, μπήκαμε στο αυτοκίνητο πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Λίγο έξω από το χωριό σταμάτησα σε ένα σημείο που νερά τρέχανε από το βράχο στο δρόμο.
Το είχα δει ανεβαίνοντας. Όμορφη εικόνα και ακόμα πιο όμορφη
η εικόνα κάτω μας με το πιο πεδινά, χιονισμένα, όσο φτάνει το μάτι!! Λίγο πριν την Κάτω Στενή, μια διασταύρωση προς τα δεξιά πάει στην Αγία Κυριακή.
Στο βάθος μιας ρεματιάς, στο σπηλαιώδες κοίλωμα του βράχου είναι χτισμένη η εκκλησία της Αγίας Κυριακής. Γύρω το όργιο του πράσινου και των νερών! Εκεί να δεις νερά ορμητικά να «βρυχώνται»!
Εκεί να δεις καταρράκτες, όχι μεγάλους σε ύψος, αλλά με πολύ νερό! Ο ένας μετά τον άλλο!
Μονοί και διπλοί! Τι μαγικό θέαμα Θεέ μου!! Τα μάτια, η ψυχή, ο νους γεμίζουν από αυτό το θαύμα!
Μα τόσο κοντά στην Αθήνα τέτοιος θησαυρός; Είναι δυνατόν; Πόσο τυχεροί είμαστε που βρισκόμαστε τώρα εδώ και απολαμβάνουμε τέτοια ομορφιά!! Είναι σίγουρο πως θα ξανάρθουμε, ξανά και ξανά!!

Η εκδρομή μας τελείωσε στο λιμανάκι της Νέας Αρτάκης (α ρε ανεπανάληπτη Ελλάδα με τις εναλλαγές σου!!!!) για καφέ.
Άλλες εικόνες, άλλα συναισθήματα
με την εικόνα της χιονισμένης Δίρφης στο βάθος του κάδρου να μην επιτρέπει την απόλυτη ανατροπή.
Καλώς ήρθες Άνοιξη, κι ας μας επιφυλάσσεις ζόρικες μέρες ακόμα. Ο ήλιος και οι εικόνες σου είναι εδώ και είναι δικές μας!!

Περισσότερες φωτογραφίες: https://picasaweb.google.com/113519638873206463457/EviaKambia332012

1. Όμορφοι προορισμοί και κοντινοί για άμεσες αποδράσεις.

2. ΩΡΑΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΔΕ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΙΤΑΛΙΑ,ΓΑΛΛΙΑ,ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ,ΚΡΟΑΤΙΑ,ΤΟΥΡΚΙΑ,ΝΟΡΒΗΓΙΑ,ΡΟΥΜΑΝΙΑ,ΦΙΛΑΝΔΙΑ,ΑΥΣΤΡΙΑ,ΕΛΒΕΤΙΑ,ΣΚΩΤΙΑ,ΣΟΥΗΔΙΑ,ΤΣΕΧΙΑ.ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ 20 ΩΡΑΙΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΕΚΚΤΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΕΤΗ ΟΛΟ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΞΕΡΑΙΛΑ.

1. Είσαι πολύ απόλυτος και αυτό δεν είναι κριτική, αλλά προκατάληψη. Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις πάει σε όλες αυτές τις χώρες που αναφέρεις, γιατί εγώ έχω πάει στις 10 από τις 13 και για τις περισσότερες μπορείς να βρεις εδώ μέσα τις ταξιδιωτικές μου εντυπώσεις. Σε κάποιες μάλιστα έχω πάει μέχρι και 5 φορές.
      Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν πως η Ελλάδα είναι η ομορφότερη χώρα του κόσμου. Κάθε τόπος κρύβει τις ομορφιές του αρκεί να είσαι με ανοικτά μάτια και νου για να τις δεις. Η Ελλάδα πάντως είναι πανέμορφη. Έχει τέτοιες εναλλαγές τοπίου, που σε λίγες Ευρωπαϊκές χώρες θα βρεις. Και ναι, έχει θάλασσα, όπως πουθενά αλλού στην Ήπειρό μας. Γι αυτό άλλωστε και έρχονται τόσα εκατομμύρια ξένοι κάθε χρόνο. Έχει ξεραΐλα, όπως λες αλλά και απίθανα, απάτητα, πολλές φορές δάση πάνω στα βουνά.
      Αναφέρεις τη Φινλανδία. Μια εντελώς επίπεδη χώρα με ατέλειωτα δάση και λίμνες, που αν ταξιδεύεις οδικά στο μισάωρο πάνω θα σε πάρει ο ύπνος. Θυμάμαι που πήγαμε στο μεγαλύτερο χιονοδρομικό τους κέντρο. στο ψηλότερο "βουνό" τους, κάτι λιγότερο από 200μ (ναι, διακόσια) ύψος. Ανεβαίνανε με το λιφτ στην πίστα και σε λίγα δευτερόλεπτα ήταν κάτω. Σαν τσουλήθρα ένα πράγμα. Η χώρα αυτή όμως έχει τις ομορφιές της και δεν μετάνιωσα ούτε στιγμή που ταξίδεψα εκεί πάνω.
      Λατρεύω την Ελλάδα και γι αυτό και ταξιδεύω όσο πιο πολύ μπορώ για να τη γνωρίσω. Ταξιδεύω, όμως και 2-3 φορές το χρόνο στο εξωτερικό (μόλις γύρισα από Μόσχα). Το ζητούμενο για μένα είναι το ταξίδι και είμαι απόλυτα σίγουρος, πως παντού θα βρω όμορφες εικόνες, να γεμίσουν το νου και την ταξιδιάρα ψυχή μου.
      Ταξίδεψε και σίγουρα θα δεις τα πράγματα αλλιώς. Μόνο να το θέλεις.
      Σε ευχαριστώ που ασχολήθηκες με το ιστολόγιό μου.