Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

"ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΕΣ"!

 Ανάγλυφα και Γλυπτά του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ

 

10 Δεκεμβρίου 2022

 

Πριν περίπου ένα μήνα, όταν είχαμε πάει στην Zivasart Gallery να δούμε την έκθεση του Νίκου Ζήβα (Νίκος Ζήβας: "Βαρυτικά πεδία"!) μας μίλησε για την τρέχουσα έκθεση του γλύπτη Γιώργου Σταματόπουλου με τίτλο «Αναδιατάξεις και Παραλληλίες» και για τον δημιουργό των έργων της.


Ώσπου ήρθε η πρόσκληση και αυτό το Σάββατο το βραδάκι πήγαμε να τη δούμε. Είχαμε τη χαρά να ξεναγηθούμε από τον ίδιο τον δημιουργό, που βρισκόταν στην Gallery και να γνωρίσουμε το Καθηγητή Μανώλη Παπαγρηγοράκη, τον υπεύθυνο για την ανασύσταση του προσώπου της «Μύρτιδας», του κοριτσιού που πέθανε στη διάρκεια του μεγάλου λοιμού τον 5ο π.Χ.αι.

Ένα από τα έργα της έκθεσης φέρει το όνομά της και την απεικονίζει μέσα στη σύνθεση.

Εντύπωση μου έκαναν τα έργα, όπου το αρνητικό «χάραγμα-μήτρα» απομακρύνεται αναδιπλούμενο από το «θετικό» έργο.

Στα περισσότερα από αυτά, εκτός των άλλων βλέπουμε ημίγυμνες γυναικείες φιγούρες που φορούν διάφανα ρούχα-πέπλα.

 

Στο δελτίου τύπου, που συνόδευε την πρόσκληση διαβάζουμε:

Ο Γλύπτης του Εθνικού Νομισματοκοπείου, που σχεδίασε την Ελληνική όψη των Ευρωκερμάτων, παρουσιάζει μία σειρά εμβληματικών έργων, όπου οι συνθέσεις μηχανικών και οργανικών στοιχείων, συνδιαλέγονται με τη Μνήμη και την Ιστορία. Ταυτόχρονα παρακολουθούν με κριτική διάθεση το σήμερα του κοινωνικού γίγνεσθαι.

 

Ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Κολοκοτρώνης γράφει μεταξύ άλλων για τον Γιώργο Σταματόπουλο και την δουλειά του:

"...Όλοι μας γνωρίζουμε τον Γιώργο Σταματόπουλο. Ζούμε καθημερινά μαζί του, τον κουβαλάμε στις τσέπες μας, βρίσκεται στα πορτοφόλια μας, μεσολαβεί στις συναλλαγές μας. Στις διαδικτυακές αναζητήσεις θα τον βρείτε ως γλύπτη και χαράκτη των ελληνικών νομισμάτων.

Το 1999 έφτιαξε την ελληνική όψη των Ευρωκερμάτων..... Από κει και πέρα, η ποιότητα των νομισμάτων και των μεταλλίων με αφορμή διαφόρους ιστορικές επετείους απογείωσε την πορεία του και τον κατέστησε μοναδικό και αναντικατάστατο εγγυητή της εργασίας που εκπορεύεται από το Εθνικό Νομισματοκοπείο για λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος.

Αρχικά, οι σπουδές του στη γλυπτική (1982-88) με δύο έγκριτους καθηγητές της Α.Σ.Κ.Τ. τον Γιώργο Νικολαΐδη και τον Θόδωρο Παπαγιάννη καθώς επίσης και η άμεση εμπειρία του με την αρχαία γλυπτική στο μουσείο της Ακρόπολης (1995) και στη συνέχεια, από το 1996 μέχρι σήμερα, η διαρκής ενασχόληση με τη νομισματοκοπεία διαμόρφωσαν το πολιτιστικό συντακτικό του Γιώργου Σταματόπουλου και τα όρια της τέχνης του. Ο ίδιος έχει ιδιαίτερα ανεπτυγμένη αντίληψη του μεγέθους, των υλικών και των τεχνικών που ελάχιστοι σύγχρονοι καλλιτέχνες θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τη γνώση και την εμπειρία του.

Αγαπά τη σαφήνεια των περιγραμμάτων απορρίπτοντας το τυχαίο, εμμένει στη στέρεα δομή της σύνθεσης την οποία γεμίζει με ποικίλα στοιχεία χωρίς να αφήνει κενά,

συνταιριάζει με ευαισθησία οργανικά με μηχανικά θέματα. Επίσης, διακατέχεται από το φετίχ του φινιρίσματος, προϊόν της επίπονης λεπτομερούς τελειότητας που απαιτείται στη νομισματοκοπεία

και της προηγούμενης εντρύφησής του στη γλυπτική της κλασικής αρχαιότητας. Τα έργα του, κομψά και λεία, δεν θα υπερβάλαμε αν τα χαρακτηρίζαμε ως μοναδικά και πρωτότυπα έργα γλυπτικής και χαρακτικής σημειολογίας. Περιγραφικά και σχηματοποιημένα, σημειολογικά και συμβολικά, συνοπτικά και ρητορικά, παραστατικά και εννοιολογικά, φωτεινά και σκιώδη είναι ζεύγη χαρακτηριστικών που αντιτίθενται ή αλληλοσυμπληρώνονται διαρκώς σ’ αυτά, σαν να είναι μελέτες διατριβής πάνω στον πολυμορφικό και πολύπλοκο χαρακτήρα της εποχής μας.....

....Ο Σταματόπουλος καθοδηγούμενος από ορθολογική κριτική σκέψη και ουμανιστική ευαισθησία δημιουργεί ένα είδος εμβληματικών έργων όπου άνθρωπος, μηχανή, τεχνολογία, μνήμη, ιστορία, παρελθόν και παρόν συνυπάρχουν σε συνεχή διάλογο.

Οι συνθέσεις του με την παράλληλη και πολλαπλή παράθεση αποσπασματικών οργανικών στοιχείων και μηχανικής μοιάζουν με ανοιχτά παράθυρα γνώσης και κριτικής στον ανοιχτό κόσμο της επικοινωνίας.

Γι’ αυτό τα έργα του είναι αντικείμενα που παράγουν έντονη κοινωνικότητα προκαλώντας το θεατή να ανακαλύψει εκ νέου τις αξίες της εποχής.

 

Είναι μια εξαιρετική έκθεση με ανάγλυφα και γλυπτά ενός σπουδαίου καλλιτέχνη. Αισθανόμαστε τυχεροί που τον γνωρίσαμε και μας είπε κάποια πράγματα για τα έργα του και γι αυτό τον ευχαριστούμε από καρδιάς.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963. Το 1982 εισάγεται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, όπου σπουδάζει γλυπτική με καθηγητές τον Γ. Νικολαΐδη και τον Θ. Παπαγιάννη. Το 1984 βραβεύεται με χρηματική υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Τελειώνει τις σπουδές του με άριστα το 1988.

Το 1995 εργάζεται στο μουσείο γλυπτών της Ακρόπολης.

Το 1996 κατόπιν διαγωνισμού αναλαμβάνει να φιλοτεχνεί νομίσματα και μετάλλια για λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και ιδιωτικές συλλογές.

(Συνέντευξη του καλλιτέχνη)

Διάρκεια Έκθεσης έως 14 Ιανουαρίου 2023


Τα υπόλοιπα έργα της έκθεσης

   


 

 

 





 





θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλια σας

 

 





2 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστώ που ήρθες στην έκθεση μου και μιλήσαμε για τέχνη και όχι μόνο. Για τον καλλιτέχνη κάθε έργο είναι και ένα ταξίδι. Ευχαριστώ που ταξιδεύσαμε μαζί και έβαλες μερικές ακόμα φωτογραφίες στο δισάκι σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σε ευχαριστώ καλέ μου φίλε και εύχομαι νάσαι πάντα καλά και πάντα να μας χαρίζεις όμορφα έργα από τα άξια χέρια σου. Καλές Γιορτές!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...