Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Επιστροφή
10 Οκτωβρίου 2009
Ημέρα 8η

Το πρωί που ξεκινήσαμε αμέτρητα πουλιά σκέπαζαν τον ουρανό της πόλης πετώντας προς τα νότια! Μετανάστευση του Φθινοπώρου. Σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για πετρέλαιο, κάτι να τσιμπήσουμε για πρωινό και ένα καφέ να ανοίξει το μάτι μας και όση ώρα ήμασταν εκεί πέρναγαν πουλιά. Δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου τόσα πουλιά μαζεμένα!
Ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής σε έναν από τους πιο φαρδιούς δρόμους της χώρας. Χωρίς νησίδα στη μέση, με1,5 με 2 λωρίδες σε κάθε λωρίδα και αρκετή κίνηση, μου θύμιζε τη δική μας Κορίνθου-Πάτρας! Το τοπίο μονότονο, επίπεδο, χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Περίπου στη μέση της διαδρομής κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση.
Λίγο πριν την πόλη Forcani, στο ύψος του χωριού Marasesti, βρίσκεται ένα πολύ εντυπωσιακό μνημείο για τους πεσόντες των πολέμων.
Μετά τη στάση μας αυτή και αφού περάσαμε το Forcani, αρχίσαμε να βλέπουμε στο δρόμο δεξιά και αριστερά παραγωγούς σταφυλιών με τη σοδιά τους. Επειδή η Ρουμανία είναι πιο βόρεια από εμάς, ο τρύγος αργεί. Βλέπαμε λοιπόν φορτηγά ολόκληρα φορτωμένα σταφύλια. Έμοιαζε να γίνεται αγοραπωλησία. Μερικοί από τους παραγωγούς πούλαγαν πάνω σε πάγκους μικρότερες ποσότητες που έβγαζαν μέσα από κοφίνια. Ήταν ένα πανηγύρι του τρύγου!! Όσο πλησιάζαμε προς το Βουκουρέστι αρχίσαμε να βλέπουμε, για πρώτη φορά στο ταξίδι μας, τρακτέρ!! Και όλο και λιγότερα κάρα.
Μεσημέρι πια και μπήκαμε στο Βουκουρέστι.
Πήγαμε κατευθείαν στο Μουσείο του Χωριού(Muzeul Satului) στο πάρκο Herastrau.
Πρόκειται για ένα υπαίθριο μουσείο όπου έχουν συγκεντρώσει ολόκληρα κτίρια από όλη τη Ρουμανία και έτσι καθένας έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει τις διαφορετικές αρχιτεκτονικές μορφές, αλλά και τον παραδοσιακό εξοπλισμό, μιας και ορισμένα είναι πλήρως εξοπλισμένα και επισκέψιμα.
Υπάρχουν ακόμα και δημόσια κτίρια όπως εκκλησίες ή καταστήματα. Είναι πάρα πολύ εντυπωσιακό και κατά τη γνώμη μου κάτι που δεν πρέπει να χάσει κανείς στο Βουκουρέστι. Βέβαια θέλει αρκετές ώρες, μιας και η έκταση είναι τεράστια και ο αριθμός των κτιρίων πολύ μεγάλος. Εμείς δυστυχώς δεν είχαμε πολύ χρόνο και έτσι περιοριστήκαμε σε μια ωριαία επίσκεψη. Βγαίνοντας κάναμε και τα ψώνια μας από τα καταστήματα του μουσείου. Από το μουσείο πήγαμε σε ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο (δεν έχω δει μεγαλύτερο ποτέ μου. Οι αντιθέσεις της Ρουμάνικης κοινωνίας). Κάτσαμε να φάμε και όσο κάποιοι πίναμε ένα καφέ, οι υπόλοιποι κάνανε λίγα ακόμα ψώνια.
                                                                                            Σιντριβάνι σοκολάτας
Αργά το απόγευμα πια φτάσαμε στο αεροδρόμιο και βράδυ παραδίναμε τα παιδιά, γερά και πλουσιότερα σε εμπειρίες, στους γονείς τους στο Ελευθέριος Βενιζέλος!!
Άλλο ένα ταξίδι τελείωσε καλά και ευτυχώς και το πρόβλημα του Χρήστου φαινόταν ότι ήταν αντιμετωπίσιμο. Αυτό μας έκανε να ανακουφιστούμε γιατί μας είχε ανησυχήσει πολύ. Τέλος καλό λοιπόν, όλα καλά!!

Περισσότερες φωτογραφίες:
http://picasaweb.google.gr/ahfcp.romania/ROMANIAIasiMeetingOctober2009DimosGR#  και

1. Panemorfi xora...!!!Latrevo ta Balkania...Mono apo Boulgaria den exete anevasei k.Fiotakh!!

1. Στέφανε καλημέρα! Πράγματι είναι πανέμορφη χώρα. Έχεις πάει; Που άλλου έχεις πάει στα Βαλκάνια; Όσον αφορά τη Βουλγαρία υπάρχει ένα άρθρο που έγραψε το 2005 η Μάργω με δικές μου φωτογραφίες και έχω σκοπό να το ανεβάσω κάποιοα στιγμή. Ίσως μπορέσω να γράψω κι εγώ για εκείνο το ταξίδι. Ωραία δεν ήτανε;

2. Καλημέρα!Δυστυχώς Ρουμανία δεν έχω ακόμη να καταφέρω να πάω!Δε όμως επισκέφθηκα την Βουλγαρία άλλες 2 φορές από την πρώτη φορά που πήγαμε με το σχολείο,μία στο Bansko & Santanski και άλλη μία στο Plovdiv(Φιλιππούπολη) καθώς είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου κάποια στιγμή να ξαναπάω γιατί τόση εντύπωση μου είχε κάνει(όπου κ κατέληξα να πάω ολομόναχος).Από Βαλκάνια έχω ακόμη καταφέρει να πάω Αλβανία μιας κ βρίσκομαι σχεδόν συνοριακά πλέον(Σύβοτα Θεσπρωτίας)όπου έφτασα μέχρι και Τίρανα,αλλά επισκέφθηκα κ άλλες πόλεις όπως Αυλώνα,Αγ.Σαράντα,Αργυρόκαστρο,Fier..Ομολογώ πάντως ότι,ότι μπορούν να αναδείξουν είναι καθαρά αρχαιοελληνικά ευρήματα δε όμως εκτίμησα ιδιαίτερα το γεγονός ότι στα -ουσιαστικά- βορειοηπειρωτικά τμήματα,σε πόλεις και χωριά όπου κατοικούν ακόμη Έλληνες οι πινακίδες αναγράφονται στα Ελληνικά όσο και στα Αλβανικά!Παρ'όλα αυτά έχω βρεθεί σε μια τόσο ανεπτυγμένη χώρα όπως η Γερμανία αλλά και σε μία τόσο φτωχή όπως η Αλβανία αλλά αυτή που έχει μείνει τόσο έντονα στην καρδιά μου είναι η Βουλγαρία!Όσο για το άρθρο της Μάργως το έχω διαβάσει κ είναι πολύ ωραίο απλώς δεν είχε τόση ποικιλία από φωτογραφίες..Κ δυστυχώς επειδή εμπιστεύτηκα τις νέες τεχνολογίες και είχα αποθηκεύσει ότι φωτογραφίες είχα σε ένα και μοναδικό CD....το έχασα...άρα φωτό yok!!Πάντως ήταν καταπληκτική εμπειρία κ νομίζω μιλώντας εκ μέρος όλων, σας ευχαριστούμε πολύ γι'αυτή!

1. Έβλεπα τις φωτογραφίες από τη Βουλγαρία και είσαι "πρώτη μούρη" σε πολλές. Μπορώ να σου τις στείλω αν θέλεις. Εν τω μεταξύ μπορείς να δεις από Σκόπια, Σερβία και Βοσνία φωτος που τράβηξα πέρυσι σε ένα οδικό που έκανα. Εδώ: https://picasaweb.google.com/104516864688424120740 και εδώ: https://picasaweb.google.com/116213570543368398574. Στα Σύβοτα τι κάνεις;

2. Αλήθεια, έ?Βεβαίως τις θέλω,δεν έχω τίποτα απο αυτό το ταξίδι περα απο ορισμένα σουβενίρ!(stef.stut@gmail.com)Οι φωτογραφίες πάντως είναι πολυ ωραίες και μου αρέσε ιδιαίτερα η Σερβία.Τώρα στα Σύβοτα βρίσκομαι κυρίως επειδή για μένα πλέον η Αθήνα δεν υποφέρεται απο όλες τις απόψεις και 2ον γιατι εδώ η κρίση ούτε καν έχει χτυπήσει την πόρτα.Οπότε τώρα απλώς θα βρώ μια δουλίτσα για τη σεζόν ώστε να μπορέσω να φύγω τον Σεπτέμβρη για Λονδίνο μήπως βρω κάτι καλύτερο και σταθερό..