Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019

Στο δρόμο για τη Ρίγα!

Λευκές Νύχτες, Μέρος 3ο

22 Ιουνίου 2015

Το πρωί πληρώσαμε, παραδώσαμε το δωμάτιο και φορτώσαμε τα πράγματα σε ένα ταξί. Πήγαμε κάπου κοντά στο αεροδρόμιο για να παραλάβουμε το αυτοκίνητο, που είχαμε νοικιάσει. Για τις επόμενες εννιά μέρες θα μας συντρόφευε στο οδικό ταξίδι, στις τρεις χώρες της Βαλτικής. που μόλις άρχιζε. Φορτώσαμε και ξεκινήσαμε, αφήνοντας πίσω μας το Ταλλίν.

Μέχρι να βρούμε κάπου να σταματήσουμε κάναμε κάπου λάθος και κάναμε κάπου 40 χμ παραπάνω. Οι δρόμοι της Εσθονίας (αυτοκινητόδρομοι και εθνικοί χωρίς νησίδα) πολύ καλοί. Αυτό, όμως, που είναι πολύ εντυπωσιακό και στην Εσθονία, αλλά και στις άλλες δύο χώρες είναι το τοπίο. Είναι μεν αρκετά επίπεδο αλλά γεμάτο με πυκνά δάση φυλλοβόλων. Πολύ πράσινο!
Μπήκαμε στη Λετονία. Στα πρώτα χιλιόμετρα ταλαιπωρηθήκαμε αρκετά, λόγω έργων. Κάθε τόσο έργα με απίστευτο μποτιλιάρισμα και καθυστέρηση. Γενικά οι δρόμοι δεν είναι τόσο καλοί όπως της Εσθονίας. Το τοπίο όμως το ίδιο πράσινο, το ίδιο όμορφο. Είχε μεσημεριάσει, είχαμε πιαστεί λίγο και πεινάγαμε.
Έτσι κάναμε μια στάση στο εστιατόριο Mekes Krogs, που είδαμε στο δρόμο κοντά στο Liepupe.
Ωραίο περιβάλλον, ωραίο φαΐ και αρκετά φτηνό.
Μετά το φαΐ μπήκαμε και πάλι στο αυτοκίνητο και συνεχίσαμε. Είχαμε σκοπό να σταματήσουμε για επίσκεψη στο Κάστρο Turaida, που βρίσκεται κοντά στην πόλη Sigulda.
Αντιγράφω κάποιες πληροφορίες για την ιστορία του κάστρου, που βρήκα στο διαδίκτυο.
Κάστρο Τουράιντα (Turaidas Pils)
Ένα από τα εντυπωσιακότερα κάστρα της Λετονίας, το κάστρο Τουράιντα, βρίσκεται στην περιοχή της Σιγκούλντα, στην κοιλάδα του ποταμού Γκάουγια, σε υψόμετρο 80 μέτρων. Το όνομά του σημαίνει “Κήπος του Θεού” και χτίστηκε το 1214 ως κατοικία του Αρχιεπισκόπου της Ρίγας, στη θέση του προγενέστερου ξύλινου κάστρου Livs. Στους αιώνες που ακολούθησαν, το κάστρο δέχτηκε αλλεπάλληλες κατακτήσεις από Πολωνούς, Σουηδούς και Ρώσους, ενώ μετά την πυρκαγιά του 1776 καταστράφηκε και ερημώθηκε. Από το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα ξεκίνησε η σταδιακή αποκατάστασή του, για να φτάσει στις μέρες μας να αποτελεί το πιο επισκέψιμο κάστρο της χώρας. Στις εγκαταστάσεις του κάστρου φιλοξενείται ένα πολυδιάστατο μουσείο με εκθέματα που αντικατοπτρίζουν την ιστορία της περιοχής, από τον 11ο αιώνα (https://www.taxidologio.gr/riga-todo-turaidas-pils.html).
Το κάστρο βρίσκεται μέσα σε ένα τεράστιο πάρκο, με πλήθος κτιρίων,
γλυπτών, εκκλησιών, καταστημάτων, εστιατορίων
και άλλων πολλών γύρω του. Ο χώρος μπορεί να αποτελέσει από μόνος του προορισμό μιας ημερήσιας εκδρομής.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο πολύ μεγάλο πάρκινγκ και μπήκαμε στο χώρο. Περάσαμε από το κέντρο επισκεπτών, όπου πήραμε τα εισιτήριά μας και κάποια φυλλάδια και ξεκινήσαμε περνώντας μέσα από το πάρκο για να φτάσουμε στο κάστρο.
Αφήσαμε αριστερά μας το κτίριο της διεύθυνσης του χώρου
και μια μικρή εκκλησία σε ένα ύψωμα
μέχρι που είδαμε το εντυπωσιακό κάστρο στο βάθος.
Στο συγκρότημα του κάστρου με τα κτίρια, φτιαγμένα από τούβλα, δεσπόζουν τα ερείπια ενός κυκλικού πύργου,
ένας ακόμα κυκλικός, αναστηλωμένος σε όλο του το ύψος πύργος
και ο ημικυκλικός προμαχώνας με το ρολόϊ ψηλά,
που φιλοξενεί ένα μουσείο,
μοιρασμένο θεματικά στις διάφορες αίθουσες.
Ανέβηκα να το δω.
Τα ευρήματα δεν είναι πολλά, είναι όμως τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο, που σε συνδυασμό με τις αναπαραστάσεις,
δίνουν μια πολύ καλή εικόνα της καθημερινής ζωής αλλοτινών καιρών
και της ιστορίας του κάστρου και της περιοχής.
Κατέβηκα και στο υπόγειο, όπου στεγάζονται αναπαραστάσεις από τη φυλακή και τους βοηθητικούς χώρους,
Είχε έρθει όμως η ώρα να δούμε λίγο το κάστρο και από τη νότια εξωτερική πλευρά και να φύγουμε. Ομολογώ πως ήταν μια εξαιρετική επίσκεψη σε ένα πολύ καλό ιστορικό χώρο-μουσείο της χώρας και μια πάρα πολύ καλή εισαγωγή στη χώρα αυτή.
Απογευματάκι φτάσαμε στη Ρίγα. Είδαμε και πάθαμε να βρούμε την είσοδο του ξενοδοχείου μας Περνάγαμε απ’ έξω και δε βλέπαμε τον τρόπο να μπούμε μέσα. Τελικά λύθηκε το θέμα. Ανεβάσαμε τα πράγματα και πετάχτηκα μέχρι ένα κοντινό σούπερ μάρκετ για προμήθειες.
Απέναντι από το ξενοδοχείο
και μέχρι το Σ.Μ.
είδα τα πρώτα, εντυπωσιακά κτίρια της Λετονικής πρωτεύουσας.
Μέχρι να τελειώσω τα ψώνια μου, έριχνε καρεκλοπόδαρα.
Ταυτόχρονα στον ουρανό υπήρχαν δύο παράλληλα ουράνια τόξα (!!!!). Έγινα μούσκεμα μέχρι να φτάσω στο δωμάτιο.
Κουρασμένοι αρκετά αποφασίσαμε να μη βγούμε. Έτσι κάτσαμε μέσα και το βράδυ φάγαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Καλώς ήρθαμε στη Ρίγα. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ καλές, αν και μουσκεμένες. Ελπίζουμε σε μια καλύτερη συνέχεια. Καλό ξημέρωμα!

(το ταξίδι συνεχίζεται Η μαύρη γάτα της Ρίγας! α΄)

Θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλια σας.