Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

2018, Ταξιδιωτικός απολογισμός, απολογισμός πολιτιστικών «ταξιδιών» και αναρτήσεων στο «δισάκι»!

Το 2018 ήταν κι αυτό μια δύσκολη χρονιά αλλά υπήρξε ταξιδιωτικά κάπως «περίεργο».
Θα την χώριζα σε δύο μέρη: α) Τα πραγματικά ταξίδια και β) τα υπέροχα «ταξίδια» μέσα από τον πολιτισμό, μιας και αυτή τη χρονιά είχαμε πολλές προσλαμβάνουσες από τέτοια.

Στο πρώτο μέρος, αυτό των πραγματικών ταξιδιών, θα περιλάβω και το γράψιμο ή την ολοκλήρωση ταξιδιωτικών ιστοριών από ταξίδια προηγούμενων χρόνων και την ανάρτηση τους.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τον απολογισμό της χρονιάς.
Όλη η ταξιδιωτική δραστηριότητα, με εξαίρεση μια ημερήσια εκδρομή, μαζεύτηκε στους 7 πρώτους μήνες.
Στο εξωτερικό κάναμε δύο ταξίδια, αρκετά πολυήμερα. Στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου, κάναμε ένα αρκετά μεγάλο γύρο της Κεντρικής και Βόρειας Πορτογαλίας, διάρκειας 13 ημερών. Το Ιούλιο, οι φίλοι μας που θα γύρναγαν στο σπίτι τους στην Ελβετία οδικά, μας ξεσήκωσαν και κάναμε μαζί τους, ένα ταξίδι είκοσι ημερών σε έξι χώρες των Βαλκανίων με το αυτοκίνητό μας.
Στην Ελλάδα, εκτός από την Κάρυστο, όπου παραθερίζουμε μόνιμα και που πήγαμε αρκετές φορές και εκτός καλοκαιριού, κάναμε μόνο ένα τετραήμερο στη νοτιοανατολική Λακωνία. Τρεις ακόμα ημερήσιες εκδρομές συμπλήρωσαν το ταξιδιωτικό 2018.

Ιανουάριος-Φεβρουάριος-Μάρτιος
Στο πρώτο τρίμηνο, πήγαμε λίγες μέρες στην Κάρυστο, από μια βόλτα
στο Μεγάλο Πεύκο και στο Λαύριο και μια ημερήσια εκδρομή, στις 10 Μαρτίου, στην Μπρεξίζα, περιοχή της Νέας Μάκρης, στην Αττική,
όπου βρίσκεται ο εξαιρετικά ενδιαφέρον, αρχαιολογικός χώρος του Ιερού των Αιγυπτίων Θεοτήτων. Λίγους μήνες αργότερα ακούσαμε την είδηση, πως κάποιοι μπήκαν και βεβήλωσαν τον χώρο σπάζοντας κάποια από τα αγάλματα. Ευτυχώς είναι αντίγραφα (τα πρωτότυπα είναι στο Μουσείο Μαραθώνα). Δεν μπορώ να καταλάβω αυτούς τους ανεγκέφαλους, που κάνουν τέτοιες πράξεις και τι θέλουν να δείξουν με αυτές. https://disaki.blogspot.gr/2018/03/blog-post.html
Πολιτιστικά η χρονιά ξεκίνησε όταν τη δεύτερη μέρα του χρόνου πήγαμε να δούμε την έκθεση για τον Van Gogh.
Το τρίμηνο αυτό ήταν φτωχό και πολιτιστικά.

Απρίλιος-Μάϊος
Την Τετάρτη 11 Απριλίου, τρεις μέρες μετά το Πάσχα, φύγαμε για ένα τετραήμερο στη Νοτιοανατολική Λακωνία. Με ενδιάμεσες στάσεις φτάσαμε στην περιοχή της Μονεμβασιάς, έδρα μας για 3 βράδια. Επισκέψεις σε Μονεμβασιά, Γέρακα, Κυπαρίσσι, Νεάπολη, Σπήλαιο Καστανιάς, Πλύτρα, Γεράκι και Πολύδροσο (Τσίντζινα).
Από εκείνο το ταξίδι, έκανα μόνο μια μικρή ανάρτηση.

Το ταξίδι στην Πορτογαλία ήταν εξαιρετικό και πολύ πλούσιο, σε εικόνες και εντυπώσεις.
Στις 22 Απριλίου η πτήση μας από την Αθήνα μας μετέφερε σε 4 ώρες στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας. Πήραμε το αυτοκίνητο, που είχαμε νοικιάσει και φύγαμε με κατεύθυνση ανατολική. Προορισμός μας η Evora, με στάσεις για να δούμε κάποια εντυπωσιακά προϊστορικά μνημεία.
Το πρωί της άλλης μέρας το αφιερώσαμε στην Evora και φεύγοντας περάσαμε
από άλλο ένα προϊστορικό μνημείο. Κατεύθυνση μας βόρεια και προορισμός μας για μια διανυκτέρευση η πόλη Castelo Branco,
την οποία είδαμε λίγο το επόμενο πρωί, πριν φύγουμε για ακόμα βορειότερα, μέχρι να συναντήσουμε τον ποταμό Duro. Φτάνοντας στο ποτάμι, αλλάξαμε κατεύθυνση, ακολουθώντας το προς τα δυτικά με προορισμό το Porto.
Στο Porto μείναμε τρία βράδια και αφιερώσαμε στην πόλη μια ολόκληρη μέρα και κάποιες ώρες από το απόγευμα της 1ης μέρας, όταν γυρίσαμε από την ημερήσια εκδρομή στις πόλεις
Guimaraes
και Braga. Λίγο έξω από την Braga, επισκεφτήκαμε την τοποθεσία Bom Jesus do monte.
Την 6η μέρα του ταξιδιού μας φύγαμε, με κατεύθυνση προς τα νότια για την Coimbra, κάνοντας μια στάση και βόλτα
στην πόλη Aveiro.
Στην Coimbra, εκείνο το βράδυ, παρακολουθήσαμε μια συναυλία με τραγούδια και μουσική Fado της Coimbra, μια υπέροχη εμπειρία, πραγματική μυσταγωγία.
Η 7η μέρα, που ήταν πολύ βροχερή, αφιερώθηκε
σε μια εκδρομή στην Batalha
και την Tomar (εκεί οι ουρανοί είχαν ανοίξει και δεν έλεγαν να κλείσουν) και στην επιστροφή για λίγο στην περιοχή
του Πανεπιστημίου της Coimbra.
Την 8η μέρα κατηφορίσαμε προς την πρωτεύουσα της χώρας κάνοντας τρεις στάσεις.
Nazare,
Alcobaca
και Obidos. Ευτυχώς εκείνη τη μέρα ο καιρός ήταν καλός και φτάσαμε βραδάκι στη Λισαβόνα, έχοντας κάνει ένα όμορφο ταξίδι με πολύ ενδιαφέρουσες στάσεις.
Στη Λισαβόνα μείναμε 5 νύχτες και εκτός από τη θαυμάσια Πορτογαλική πρωτεύουσα κάναμε δύο εκδρομές σε
Queluz,
Sintra,
Cascais,
Capo da Roca
και Estoril για να γυρίσουμε στο σπίτι μας τα χαράματα της 5η Μαΐου, μετά από ένα υπέροχο ταξίδι.
Στα πλαίσια κάποιων «Παγκοσμίων Ημερών», μερικές αναρτήσεις με εικόνες από την Πορτογαλία
Μια μέρα του Μαΐου έκανα μια «φωτογραφική» βόλτα στη γειτονιά μου, το Ν. Ηράκλειο, να δω και να φωτογραφίσω κάποιες ιδιαίτερες γωνιές του και έκανα δύο αναρτήσεις γι αυτές.
Τις τελευταίες ημέρες του μήνα, πήγαμε ξανά στην Κάρυστο για πέντε μέρες.
Πολιτιστικά αυτό το δίμηνο είχε μια θεατρική παράσταση
δύο επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής (ανάρτηση μόνο για τη μία)
και τη συναυλία των Barcelona Gipsy Balkan Orchestra, μια συναυλία πολύ σημαντική για μένα, που τους λατρεύω.

Ιούνιος-Ιούλιος
Το δεύτερο μισό του Ιουνίου ήμασταν για μπάνια στην Κάρυστο.
Από εκεί, στις 25 Ιουνίου, πήγαμε με τον Werner και την Anita, μια ημερήσια εκδρομή στον οικισμό Πόρτο Μπούφαλο, για ψαράκι και στη συνέχεια, στο χωριό Αλμυροπόταμος για καφέ. Και τα δύο βρίσκονται περίπου 40-50 χιλιόμετρα βόρεια της Καρύστου.
Τις μέρες αυτές στην Κάρυστο παρακολουθήσαμε μια θεατρική παράσταση
και μια συναυλία
Μια εβδομάδα μετά θα φεύγαμε μαζί για το ταξίδι μας στα Βαλκάνια.
Στις 2 Ιουλίου φύγαμε από την Αθήνα προς τα βόρεια. Το 1ο βράδυ μείναμε κάπου λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη. Εκεί βρήκαμε και τους φίλους μας, που είχαν φύγει κατευθείαν από την Κάρυστο. Τη 2η μέρα χωριστήκαμε και πάλι. Αυτοί θα πήγαιναν για 2 νύχτες στα Σκόπια, ενώ εμείς πήγαμε στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, τη Σόφια, κάνοντας μια στάση στο υπέροχο Μοναστήρι της Ρίλας με το μοναδικό τοπίο ένα γύρω του.
Ευτυχώς η επόμενη μέρα μέχρι αργά το μεσημέρι ήταν πολύ καλή και είδαμε πολλά πράγματα στην πόλη. Από το απογευματάκι και μετά έριχνε νερό με το τουλούμι, αναγκάζοντάς μας να περάσουμε πάνω από 3 ώρες σε ένα εστιατόριο και στο τέλος να μην γλυτώσουμε το καλοκαιρινό «μπανάκι». Παπιά γίναμε!!
Την 4η μέρα του ταξιδιού κινηθήκαμε προς τα δυτικά με προορισμό τη Σέρβικη πόλη Νις, όπου συναντήσαμε και πάλι τους φίλους μας. Το απόγευμα εκείνης της μέρας κάναμε πολλές βόλτες και είδαμε αρκετά πράγματα στην πόλη.
5η μέρα και ξεκινήσαμε, πάλι προς τα δυτικά, με προορισμό την πρωτεύουσα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, το πολυπολιτισμικό Σαράγιεβο. Περάσαμε από πόλεις και χωριά της Σερβίας και σταματήσαμε έξω από την Σέρβικη πόλη Σλάτιμπορ, μια περιοχή μέσα στα έλατα, για φαΐ. Η μέρα γενικά ήταν βροχερή, αλλά η δυνατή μπόρα, που ξέσπασε, μας βρήκε μέσα στο εστιατόριο. Όταν κόπασε φύγαμε, μπήκαμε στη Βοσνία
και κάναμε την επόμενη στάση στην πόλη Βίσεγκραντ, δίπλα στην γέφυρα του Δρίνου ποταμού, για καφέ.
Η συνέχεια μέχρι το Σαράγιεβο είχε πολύ βροχή, υπέροχο τοπίο, δίπλα στο ποτάμι και δεκάδες θεοσκότεινα τούνελ!
Η 7η, βροχερή μέρα ήταν αφιερωμένη στο Σαράγιεβο, την πόλη με τα πολλά πρόσωπα και τα ακόμα περισσότερα νεκροταφεία, απόδειξη της ρήσης πως «ο εθνικισμός γεννά νεκροταφεία».
Την 8η μέρα κινηθήκαμε δυτικά-νοτιοδυτικά με πρώτο προορισμό το Μόσταρ και το διάσημο γεφύρι του. Πολύ ζέστη, απίστευτος κόσμος και ίσως οι χειρότερες εικόνες εμπορευματοποίησης. Λίγες φωτογραφίες και όπου φύγει-φύγει. Μπήκαμε Κροατία και λίγες ώρες μετά φτάσαμε στο Ντουμπρόβνικ.
Μείναμε 3 νύχτες στο διαμάντι αυτό της Δαλματίας. Υπέροχη πόλη, αλλά πάρα πολύ ακριβή (τιμές Ελβετίας, όπως λέγανε και οι φίλοι μας) και σε υπερβολικό βαθμό τουριστική.
Την τελευταία μέρα κάναμε με πρακτορείο μια ημερήσια εκδρομή στον Κόλπο του Κότορ (Πέραστ και Κότορ) και στην Μπούντβα, στο Μαυροβούνιο.
Τη 10η μέρα του ταξιδιού μας φύγαμε για το Σπλιτ, προς τα βόρεια. Μείναμε 2 νύχτες εκεί. Το πρώτο βράδυ ήταν ο ημιτελικός του Μουντιάλ, όπου η Κροατία νίκησε την Αγγλία και πέρασε στον τελικό. Έγινε ο κακός χαμός μέχρι αργά τη νύχτα.
Τη 12η μέρα χωριστήκαμε με τους φίλους μας. Αυτοί θα συνεχίζανε βόρεια για το σπίτι τους και εμείς νότια για το δικό μας. Μόνο που είχαμε προγραμματίσει μια ακόμα εβδομάδα στα Βαλκάνια, πριν μπούμε και πάλι στην Ελλάδα. Τέσσερεις νύχτες στο Μαυροβούνιο και 3 στην Αλβανία.
Ξεκινήσαμε με τα μοναδικά βουνά του Μαυροβουνίου, όπου μείναμε στη πόλη Zabljak, στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Durmitor, δύο νύχτες.
Από εκεί κατεβήκαμε προς τα δυτικά και περνώντας από την πρωτεύουσα Podgorica, φτάσαμε
και μείναμε άλλες δύο νύχτες στην παλιά πρωτεύουσα, την πόλη Cetinje.
Τη δεύτερη μέρα το απόγευμα κάναμε μια μεγάλη βόλτα μέχρι την πόλη Virpazar, στα βόρεια της λίμνης Σκόδρα, μια λίμνη που μοιράζονται το Μαυροβούνιο και η Αλβανία.
Την 16η μέρα πήραμε τον παραθαλάσσιο δρόμο προς τα νότια. Κάναμε στάσεις στο υπέροχο Sveti Stefan και στις Bar και Ulcinj, στο Μαυροβούνιο και μπαίνοντας στην Αλβανία, έξω από την πόλη Σκόδρα, για καφέ και βενζίνα.
Αργά το απόγευμα, φτάσαμε στα Τίρανα, όπου μείναμε 2 νύχτες για να δούμε την πόλη.
Τη 18η μέρα αφήσαμε τα Τίρανα με κατεύθυνση νότια.
Σταματήσαμε για φαΐ στο Μπεράτι, ταλαιπωρηθήκαμε λίγο σε άσχημους δρόμους και βραδάκι φτάσαμε στο Αργυρόκαστρο, για μια μόνο νύχτα.
Κάτι ο περιορισμένος χρόνος, κάτι η μεγάλη κούραση, που είχε μαζευτεί, από το Αργυρόκαστρο είδαμε μόνο λίγο από την παλιά πόλη και αυτή βράδυ.
Τη 19η μέρα αφήσαμε την Αλβανία και παίρνοντας την ολοκαίνουρια Ιονία Οδό, φτάσαμε στην Πάτρα, στους κουμπάρους μας. Αν και αρχικά είχαμε σκοπό να κάνουμε μόνο μια μικρή στάση στην Πάτρα, ήμασταν τόσο κουρασμένοι, που κάτσαμε μια νύχτα.
Το μεσημέρι της 21ης του Ιουλίου φτάσαμε στο σπίτι μας, μετά από 20 μέρες και 4.000 χμ σε έξι Βαλκανικές χώρες και έχοντας μείνει σε 11 διαφορετικά καταλύματα.

Ούτε γι αυτό το ταξίδι έχω γράψει ταξιδιωτική ιστορία. Μόνο οι τρεις μικρές αναρτήσεις που υπάρχουν παραπάνω.

Κάποια μικροπροβλήματα υγείας (άσχετα με το ταξίδι) μας κράτησαν, το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου στην Αθήνα.

Αύγουστος-Σεπτέμβριος-Οκτώβριος
Όλο τον Αύγουστο και τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου ήμασταν στην Κάρυστο. Κατά τ’ άλλα ταξιδιωτικά αυτό το τρίμηνο ήταν το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ.
Πολιτιστικά όμως είχε αρκετά, κυρίως ο Σεπτέμβριος.
Τέσσερεις εκθέσεις
και άλλες τόσες θεατρικές, μουσικές και χορευτικές παραστάσεις.

Νοέμβριος-Δεκέμβριος
Το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς ήταν και αυτό πολύ φτωχό ταξιδιωτικά. Στις 3 Νοεμβρίου κάναμε μια ημερήσια εκδρομή στη Σαλαμίνα, για να δούμε το αρχαιολογικό μουσείο και μια καλή μας φίλη, που ζει στο νησί (όσο καιρό δεν ταξιδεύει!!!!)
Στις 9 του ίδιου μήνα, βρέθηκα για μια δουλειά στο Περιστέρι (της Αττικής) και έβγαλα μερικές φωτογραφίες το εντυπωσιακό Νέο Δημαρχείο της πόλης. Μαζί με κάποιες άλλες, που είχα τραβήξει μερικά χρόνια πριν έκανα μια ανάρτηση:
Το 2018 τελείωσε ουσιαστικά στις 26 Δεκεμβρίου, όταν πήγαμε στον «Χριστουγεννιάτικο Κόσμο» του Κ.Π.Ι.Σ.Ν. (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος), όπου οι εντυπωσιακές εγκαταστάσεις έκαναν το διαφορετικό, το ξεχωριστό στις εορταστικές εικόνες αυτής της πόλης.
Στο διάστημα αυτό ανέβασα 4 αναρτήσεις που αφορούσαν εικαστικά θέματα.

Τα οδοιπορικά από ταξίδια προηγούμενων χρόνων, που έγραψα ή ολοκλήρωσα μέσα στο 2018 είναι:.
α) Από το ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη το 2013 (6ο& 7ο μέρος)
και Η Κοίμηση στη Μονή της Χώρας!

β) Από το ταξίδι στην Πράγα και την Κούτνα Χόρα, στην Τσεχία, το 2014 (9 μέρη)

γ) Από την περιοχή γύρω από την Πάτρα, το 2015
i) στην περιοχή του Άραξου και της Καλόγριας
και ii) λίγο έξω από την πόλη

δ) Από το ταξίδι στη Σύρο, το 2016 (3 μέρη)

ε) Από το ταξίδι στην Κρήτη, το 2017 (3 πρώτα μέρη)

στ) Και πάλι από την πόλη της Πάτρας, το 2017

Τέσσερεις ακόμα αναρτήσεις, ξεχωριστές για μένα. Τον Μάρτιο, η ταξιδιωτική ιστοσελίδα http://www.travelnikos.com του συμπατριώτη μας του Νικόλα, που ζει στη νοτιοανατολική Ασία, μου πήρε ηλεκτρονική συνέντευξη, με θέμα σχετικό με τα ταξίδια. Στη συνέχεια παρουσίασε τα δύο ιστολόγιά μου. Με την άδειά του, αναδημοσίευσα τη συνέντευξη
και τις δύο παρουσιάσεις, την κάθεμιά στο αντίστοιχο ιστολόγιο
Θα τελειώσω με την παρουσίαση του χρονικού της δημιουργίας (1989-1998) του CD «Καρυστία», στη δημιουργία του οποίου είχα σημαντικό ρόλο.

Ελπίζουμε πως το 2019 θάναι γεμάτο υγεία και πιο «πλούσιο» γενικά σε ταξίδια, πραγματικά ή όχι, από το «φτωχό» 2018!

Πολλές μεμονωμένες φωτογραφίες και στιγμιότυπα, από τα ταξίδια της χρονιάς υπάρχουν στο άλλο μου blog, το http://fototsepi.blogspot.gr