Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018

Γιώργου Μακρή: «Η Αυθαίρετη Δόμηση και Μικροέπιπλα από το Χρονοντούλαπο της Ιστορίας»!

9 Οκτωβρίου 2018


Μια μέρα πριν τα εγκαίνια της έκθεσης του Γιώργου Μακρή με τίτλο «Η Αυθαίρετη Δόμηση και Μικροέπιπλα από το Χρονοντούλαπο της Ιστορίας», βρέθηκα στην Zivasart Gallery.


Η έκθεση ήταν έτοιμη και έτσι τη φωτογράφησα.
Τα έργα είναι εξαιρετικά με μια ένταση,
που δημιουργεί όμορφα συναισθήματα.
Ιδιαίτερα η δεύτερη ενότητα με τις ξύλινες κατασκευές-γλυπτά,
φτιαγμένα με τη μέθοδο της ξυλοκοπτικής, μου θύμισαν τα παιδικά μου χρόνια (το δικό μου χρονοντούλαπο της ιστορίας), τότε που η ξυλοκοπτική στο σχολείο, μας έδινε τη δυνατότητα να «δημιουργήσουμε», χωρίς όμως φαντασία, μιας και «ξεπατικώναμε» θέματα,
σε αντίθεση με τον Γ. Μακρή, που δημιουργεί υπέροχες συνθέσεις.
Μοναδικά έργα!
Για άλλη μια φορά η Zivasart Gallery και ο Νίκος Ζήβας προσωπικά, καταφέρνουν να προσφέρουν στο κοινό τους ψηλού επιπέδου τέχνη.
Να ευχηθώ καλή επιτυχία στον Γιώργο Μακρή και τη Zivasart Gallery και καλή συνέχεια με πολλές ακόμα επιτυχίες σε όλους.

Η έκθεση χωρίζεται σε δύο ενότητες.


(αντιγράφω από την πρόσκληση): «H πρώτη με πίνακες (ακρυλικά) όπου απεικονίζονται τοπία μαζί με οικισμούς σε μία ταυτόχρονη σύνθεση διαφορετικών προοπτικών, όψεων, κατόψεων και οριζόντων.
Μια "αυθαίρετη" δόμηση, δηλαδή της φόρμας που σαν αποτέλεσμα δίνει την αίσθηση του αναπάντεχου, και κάποιες φορές του μυστηριακού, δοσμένη με μία ιδιαίτερη εξπρεσσιονιστική γραφή.
Η δεύτερη ενότητα αποτελείται από ζωγραφισμένες ξύλινες κατασκευές με σκηνική, θεατρική διάθεση, όπου φόρμες συμβόλων, αντικειμένων και σωμάτων αλληλοπλέκονται, σε ένα ανάγλυφο παιχνίδι με έντονες αναφορές στην pop art».

Η Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, Δρ.Ιστορικός της Τέχνης-τεχνοκριτικός, για τις δημιουργίες του Γ. Μακρή:
"Γιώργος Μακρής : <Αυθαίρετη Δόμηση μες από το Χρώμα και την Κίνηση>
Xρώμα και Κίνηση οργιάζουν στα έργα με ακρυλικό και στις κατασκευές του Γιώργου Μακρή. Αλληλοσυμπληρούμενα στις δημιουργίες του καλλιτέχνη άλλοτε προβάλλουν άμεσα με μια χαρακτηριστική πληθωρικότητα [στα ακρυλικά] και άλλοτε υποβάλλονται έμμεσα μες από την κινητικότητα και το ρυθμό που αποπνέει η κάθε κατασκευή.
Ένας μουσικός σε υφή ρυθμός εμπνευσμένα εγγεγραμμένος τόσο στα ακρυλικά όσο και στις κατασκευές του δημιουργού υποβάλλει μιαν ουσιαστική αίσθηση από την αρμονία που διέπει το σύμπαν ή καλύτερα από την υπερβατική ενέργεια που το εξουσιάζει .Ενέργεια που μεταπλάθει την ύλη σε πνεύμα και αντίστροφα.
Μια απόλυτα προσωπική στον καλλιτέχνη <εικαστική> σημειολογία ενορχηστρώνεται ,εδώ, καθώς ένας ποιητικός σε υφή διάλογος αναπτύσσεται ανάμεσα στις κατασκευές και στα έργα με ακρυλικό. Πομπός και δέκτης μεταφυσικών μηνυμάτων προβάλλει αδιαφόρετα ,το κάθε έργο εδώ, καθώς υποβάλλει καθ’ υπέρβαση πολλά περισσότερα από τα <εμφανή>.
Σε μια συνεχή ροή χρώματος και κίνησης, οι δημιουργίες του Μακρή ερεθίζουν αποτελεσματικά, πέρα από το οπτικό μας πεδίο ,τον ψυχισμό μας υποδεικνύοντάς μας ,διηνεκείς ατραπούς που συμπίπτουν με την υπερκόσμια ενέργεια. Στην αέναη τροχιά του επιστητού ενταγμένες οι <όποιες >εικόνες και παραστάσεις του καλλιτέχνη αναμοχλεύουν γόνιμες εντυπώσεις και ψυχολογικές αντιδράσεις στον θεατή. Kυρίως ,όμως, ένας μικρόκοσμος κατ’ εικόνα και ομοίωση του μακροκόσμου ξετυλίγεται κάθε φορά μπροστά μας για να ενεργοποιήσει τη φαντασία και τον ψυχισμό μας"
Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν
Δρ.Ιστορικός της Τέχνης-τεχνοκριτικός
Officier des Arts et Lettres
  












Θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλια σας






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...