Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

2020, μια αλλιώτικη χρονιά!

Τι να πεις, τι να γράψεις και τι απολογισμό να κάνεις για το 2020; Μιας χρονιάς, που σημάδεψε τη ζωή των κατοίκων όλης της γης με το χειρότερο τρόπο. Και το κακό είναι πως και η επόμενη χρονιά ξεκινά με τις χειρότερες προϋποθέσεις. Φυσικά μιλάμε για την πανδημία Covid 19, από τον Κορονοϊό SARS-CoV-2.

Ο περσινός απολογισμός τελείωνε με τα παρακάτω λόγια: «Ευχόμαστε και ελπίζουμε το 2020 νάναι γεμάτο υγεία και τουλάχιστον το ίδιο «πλούσιο», σαν το 2019, σε ταξίδια, πραγματικά και όχι».

Δυστυχώς ο πλανήτης «αρρώστησε», ακυρώσαμε προγραμματισμένα ταξίδια στο εξωτερικό (Ταϊλάνδη-Καμπότζη, Μαρόκο) χάνοντας αρκετά χρήματα από πτήσεις και ξενοδοχεία και φυσικά ούτε λόγος για κάποια άλλα που είχαμε κατά νου. Στην Ελλάδα καταφέραμε να κάνουμε δύο ταξίδια και κάποιες ημερήσιες εκδρομές.

Αυτό που σημάδεψε τη χρονιά ήταν οι δύο καραντίνες την Άνοιξη και το Φθινόπωρο και Χειμώνα. Η πρώτη διάρκειας περίπου 8 εβδομάδων και η δεύτερη 3 εβδομάδων, που έγινε σχεδόν 9 φτάνοντας μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του 2021 και βλέπουμε.

Ας ξεκινήσουμε όμως, τον απολογισμό της χρονιάς.

Η ταξιδιωτική μας δραστηριότητα συνοψίζεται σε 2 ταξίδια στην Ελλάδα, συνολικής διάρκειας 12 ημερών και 6 ημερήσιες εκδρομές, 3 από την Αθήνα και 3 από την Κάρυστο. Και φυσικά πήγαμε αρκετές φορές στην Κάρυστο και περάσαμε εκεί συνολικά περίπου 3,5 μήνες.

Τα πολιτιστικά μας «ταξίδια» ήταν συνολικά 8: 4 εκθέσεις εικαστικών, 2 συναυλίες, και 2 παραστάσεις όπερας.

Όσον αφορά τις αναρτήσεις στο «δισάκι» ήταν συνολικά 64.

Από αυτές 26 αφορούσαν ταξίδια προηγούμενων χρόνων στο εξωτερικό: 5 για το ταξίδι στη Μόσχα το 2016, 10 το ταξίδι στην Ισπανία το 2017 και 11 το ταξίδι σε Ουκρανία και Λευκορωσία το 2019.

9 αφορούσαν ταξίδια προηγούμενων χρόνων στην Ελλάδα: 2 το ταξίδι στα παραλιακά της Ηπείρου και 1 ημερήσια στη Βοιωτία το 2013, 2 το ταξίδι στη Βόρεια Εύβοια το 2014, 3 το ταξίδι στη Μεσσηνία το 2015 και 1 την ημερήσια εκδρομή στην ορεινή Ναυπακτία, από την Πάτρα, το 2016.

22 αφορούσαν δραστηριότητες του 2020: 14 από τα ταξίδια και τις εκδρομές στην Ελλάδα και 8 πολιτιστικά «ταξίδια».

Τέλος ήταν ο απολογισμός του 2019 και 6 αναρτήσεις με διάφορα θέματα (επέτειοι, ευχές, κλπ)

Αναλυτικά ο ταξιδιωτικός απολογισμός (πραγματικός και πολιτιστικός) της χρονιάς, που μόλις έφυγε έχει ως εξής:

Ιανουάριος- Φεβρουάριος-Μάρτιος

Ο χρόνος ξεκίνησε με τον απολογισμό ταξιδιών και αναρτήσεων του 2019 (2019, Ένας απολογισμός!

Μέσα στον Ιανουάριο πήγαμε μια ημερήσια εκδρομή εδώ κοντά. Πήγαμε να δούμε τον Μυκηναϊκό τάφο των Αχαρνών, στο Μενίδι και την Αρχαιολογική συλλογή της πόλης (Αρχαιολογική βόλτα στο Μενίδι!).

Πολιτιστικά είδαμε μια έκθεση γλυπτικής του Θεόδωρου Παπαγιάννη με τίτλο «ΟΒΙΔΙΑΝΑ», στην Zivasart Gallery (Οβιδιάνα!).

Εν τω μεταξύ είχε αρχίσει να «μυρίζει μπαρούτι», σχετικά με την πανδημία (ακόμα δεν είχε χαρακτηριστεί έτσι από τον Π.Ο.Υ.), μιας και τα νέα από την Ασία ήταν άσχημα. Σε καμιά όμως περίπτωση δεν προμήνυαν αυτό που θα επακολουθούσε.

Με το που μπήκε ο Φλεβάρης κάναμε ένα διήμερο ταξιδάκι.

Ξεκινώντας πήγαμε να δούμε το Αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο Ισθμίων, έξω από την Κόρινθο, με τα εξαιρετικά εκθέματά του (Το Ιερό του Ποσειδώνα, οι αγώνες και τα Υαλοθετήματα!) και συνεχίσαμε για τον Πόρο.

Μείναμε στον Γαλατά, επισκεφτήκαμε για άλλη μια φορά τον Πόρο και την άλλη μέρα τη χερσόνησο των Μεθάνων πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής (Στην Πελοποννησιακή...Αττική!).

Στα μέσα του ίδιου μήνα παρακολουθήσαμε στην Ε.Λ.Σ., στο νέο της σπίτι, την όπερα του Γιόχαν Στράους, «ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ» (Εικόνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.), στο νέο της «σπίτι»!

& Το Βαλς των νερών!).

4 μέρες πριν τελειώσει ο μήνας πήγαμε στην Κάρυστο, όπου κάτσαμε μέχρι τις 5 του Μάρτη. Στις 13 του 3ου μήνα της χρονιάς ανακοινώθηκαν τα πρώτα μέτρα περιορισμού, για να ακολουθήσει 10 μέρες μετά καθολικός περιορισμός της κυκλοφορίας σε όλη τη χώρα. Αρχή της 1ης ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ.

Απρίλιος- Μάϊος-Ιούνιος

Όλος ο Απρίλιος μέσα. Ακόμα και το Πάσχα. Μόνοι, χωρίς αυτούς που αγαπάμε «γιορτάσαμε». Μαύρες γιορτές δηλ.

Μια ανάρτηση που αφορούσε τη γειτονιά μας (ΤΑ ΠΙΘΑΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑ).

Στις 3 Μαΐου τελείωσε η καραντίνα και άρχισε η σταδιακή επαναφορά σε κάποια πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που απ’ ότι φαίνεται δεν θα είναι ποτέ (?) ίδια με πριν. Γύρω στα μέσα του μήνα άνοιξαν τα «σύνορα», δηλ. επιτράπηκαν οι μετακινήσεις από νομό σε νομό και είδαμε το παιδί μας, που κατέβηκε στην Αθήνα.

Στις 8 του Μάη κάναμε την πρώτη ημερήσια μετά την καραντίνα. Πάρνηθα, μιας και εκτός νομού απαγορεύονταν ακόμα να βγούμε (Για πικνίκ μ.κ. (μετά την καραντίνα)!).

Τον Ιούνιο πήγαμε 2 φορές στην Κάρυστο. Στις αρχές του μήνα για 8 ημέρες και στα μέσα του μήνα για καλοκαίρι.

Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος

Σχεδόν όλος ο Ιούλιος, όλος ο Αύγουστος και ο μισός Σεπτέμβριος, πέρασε στην Κάρυστο. Εξαίρεση 10 μέρες του Ιουλίου στη Μαγνησία. Το ταξίδι αυτό σε 3 μέρη

Στο Πήλιο, στην Αργαλαστή...και όχι μόνο! 1

Στο Πήλιο, στην Αργαλαστή...και όχι μόνο! 2

Πλίνθοι, κέραμοι και τα Ζερέλια!

Από την Κάρυστο κάναμε μια ημερήσια εκδρομή στους Αγίους Αποστόλους κοντά στις Πετριές

με μια στάση για καφέ στα Στύρα, Απομεσήμερο στην πλατεία!).

Τον Αύγουστο άραγμα στην Κάρυστο και μπανάκια.

Ένα βράδυ με τη μεγάλη παρέα στη Χόβολη, απολαύσαμε μια ρεμπέτικη βραδιά (Μια βραδιά στη Χόβολη!),

ενώ έκανα μια ανάρτηση με εικόνες από το Μαρμάρι (Καφεδάκι στο Μαρμάρι!).

Το Σεπτέμβρη κάναμε μια βόλτα μέχρι τον Πλατανιστό και το Ποτάμι (Στις πηγές, στον καταρράκτη, στο Ποτάμι!),

ενώ το προηγούμενο βράδυ της αναχώρησής μας απολαύσαμε στο Μοσχοκάρυδο, μια βραδιά με γκουρμέ φαγητό και σαξόφωνο (Όταν το σαξόφωνο συνάντησε το μοσχοκάρυδο!).

Στα μέσα του μήνα γυρίσαμε στην Αθήνα.

Πήγα να δω την έκθεση του Νίκου Ζήβα, στην γκαλερί του, με τίτλο «Αλς, Ήλιος, Άλας» ή «Ο Χορός του Αλατιού» («Αλς, Ήλιος, Άλας» ή «Ο Χορός του Αλατιού»!)

και τη μικρή έκθεση των μικρών γλυπτών του Θ.Παπαγιάννη (Τα μικρά γλυπτά του Θεόδωρου Παπαγιάννη!), στον ίδιο χώρο.

Οκτώβριος-Νοέμβριος-Δεκέμβριο

Στην αρχή του Οκτώβρη κάναμε μια ημερήσια βόλτα στην Πάχη των Μεγάρων με τις όμορφες «νησιώτικες εικόνες της («Νησιώτικες» εικόνες…εντός Αττικής!).

Ακολούθησαν άλλες 9 μέρες στην Κάρυστο (Μικρό καλοκαιράκι στο λιμάνι!)

και γυρνώντας πήγαμε στην πρεμιέρα της Ε.Λ.Σ. για να δούμε την παράσταση «ΜΑΝΤΑΜΑ ΜΠΑΤΕΡΦΛΑΪ» του Πουτσίνι (Μουσικές σε καιρούς δύσκολους!).

Εν τω μεταξύ η κατάσταση με την πανδημία δεν είναι καθόλου καλή. Το 2ο κύμα ενέσκηψε και είναι πολύ πιο δριμύ. Αρχίζουν τα μέτρα σε τοπικό επίπεδο μέχρι που στις 30 Οκτωβρίου επιβάλλεται καραντίνα στους νομούς Θεσσαλονίκης και Σερρών. Φως φανάρι πως η γενική καραντίνα έρχονταν.

Στις 7 του Νοέμβρη ξεκίνησε η δεύτερη καθολική καραντίνα της χρονιάς, με προοπτική να διαρκέσει μέχρι τέλος του μήνα.

Μια μέρα πριν ξεκινήσει, πήγα στην Zivasart Gallery να προλάβω να δω την έκθεση του Ιρακινού Ζωγράφου Ajwad Αlazzawi, με τίτλο «Don’t dream alone, Μια ονειρική πραγματικότητα!».

Λίγο πριν το τέλος της καραντίνας των 3 εβδομάδων, άρχισαν οι διαδοχικές παρατάσεις για να γίνει σχεδόν 9 φτάνοντας μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του 2021 (και βλέπουμε).

Κάπως έτσι κύλησε αυτή η διαφορετική χρονιά και έδωσε τη θέση της στην επόμενη με μια μεγάλη ελπίδα. Ο γιορτινός μπουναμάς, που ακούει στο όνομα «εμβόλιο για τον Κορονοϊό» να είναι τόσο αποτελεσματικός όσο ελπιδοφόρος είναι.

Τα οδοιπορικά από ταξίδια προηγούμενων χρόνων, που έγραψα μέσα στο 2020 είναι:

Ταξίδια στην Ελλάδα:

Το 2013 στα παραλιακά της Ηπείρου (2 αναρτήσεις)

Στου Άδη το ποτάμι και στις λιμνοθάλασσες!

Στη γη των ηρώων και στου Αλή Πασά τα κάστρα!

Και μια ημερήσια στη Βοιωτία

Στην Αλυκή για ψάρι, στην Κρύα για καφέ!

Στη Βόρεια Εύβοια το 2014 (2 αναρτήσεις

Στα πεύκα και στα έλατα θα πάω ….να κολυμπήσω! 1

Στα πεύκα και στα έλατα θα πάω ….να κολυμπήσω! 2

Στη Μεσσηνία το 2015 (3 αναρτήσεις, 3ο, 4ο και 5ο μέρος του συνολικού οδοιπορικού)

Αρχαία Μεσσήνη!

Σκόρπιες εικόνες της Μεθώνης (χωρίς λόγια)!

Εικόνες της Πύλου (με λίγα λόγια)!

Ημερήσια στην ορεινή Ναυπακτία το 2016

Εκεί ψηλά στα Κράβαρα!

Ταξίδια στο εξωτερικό:

Στη Μόσχα το 2016 (5 αναρτήσεις)

Μόσχα, κόκκινη μαγεία!

Μόσχα, η μαγεία στο φως της μέρας!

Μόσχα, εικαστικές τέχνες της Ρωσίας!

Μόσχα, κατάδυση στη Ρώσικη ιστορία!

Μόσχα, τελευταίες εικόνες μιας υπέροχης πόλης!

Στην Ισπανία το 2017 (10 αναρτήσεις)

Στο δρόμο των λευκών χωριών!

Ίσπαλις, Ισμπιλίγια, Sevilla! 1

Ίσπαλις, Ισμπιλίγια, Sevilla! 2

Ίσπαλις, Ισμπιλίγια, Sevilla! 3

Ίσπαλις, Ισμπιλίγια, Sevilla! 4

Κόρδοβα μακρινή και μόνη*!

Στο δρόμο για τη Γρανάδα!

Μια μέρα στη Γρανάδα!

Στη Βαρκελώνη….ξανά! 1ο μέρος

Στη Βαρκελώνη….ξανά! 2ο μέρος

και στην Ουκρανία και τη Λευκορωσία το 2019 (11 αναρτήσεις)

Κίεβο, η κοιτίδα του Πολιτισμού των Ρως! Α΄

Κίεβο, η κοιτίδα του Πολιτισμού των Ρως! Β΄

Λβιβ, μια «Πολωνέζα»…στην Ουκρανία! Α΄

Λβιβ, μια «Πολωνέζα»…στην Ουκρανία! Β΄

Μινσκ, τα τελευταία σφυροδρέπανα! Α΄

Μινσκ, τα τελευταία σφυροδρέπανα! Β΄

Τα παλάτια των Radziwiłł!

Μπρεστ, το «φρούριο ήρωας»!

Μινσκ, τελευταίες εικόνες με σοβιετικό «άρωμα»!

Κίεβο, η κοιτίδα του Πολιτισμού των Ρως! Γ΄

Κίεβο, η κοιτίδα του Πολιτισμού των Ρως! Δ΄

Ευχόμαστε και ελπίζουμε το 2021 να μην είναι σαν το 2020. Νάναι γεμάτο υγεία, να μπορέσουμε ξανά να γυρίσουμε σε μια πραγματικότητα, όσο γίνεται πιο ομαλή, χωρίς την έγνοια για την υγεία τη δική μας και αυτών που αγαπάμε και να μπορέσουμε να ταξιδέψουμε ξανά, αδιάφορο που και πως.

Μεμονωμένες φωτογραφίες και στιγμιότυπα, από τα ταξίδια της χρονιάς, αλλά και την καθημερινότητά μας, υπάρχουν στο άλλο μου blog, το http://fototsepi.blogspot.gr

Κ Α Λ Η   Χ Ρ Ο Ν Ι Α ! !