Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Παιγνίδια με τα σύνορα 1!



(συνέχεια από Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!)


Οι νύμφες του Δούναβη και άλλες ομορφιές! Μέρος 3ο

(Ταξίδι σε Ουγγαρία και Σλοβακία μέσα από τα Βαλκάνια!!)



18-20 Ιουλίου 2011

 



Μια ακόμα γεύση από Ουγγαρία

Περασμένες 10, έχοντας πληρώσει και φορτώσει τα υπάρχοντά μας, ξεκινήσαμε. Προορισμός άλλη μια από τις Πρωτεύουσες του Δούναβη. Μπρατισλάβα και Σλοβακία λοιπόν. Πήραμε τον υπέροχο αυτοκινητόδρομο που πάει στη Βιέννη. Δεν είχαμε όμως σκοπό να πάμε κατευθείαν στην Μπρατισλάβα και να αφήσουμε την Ουγγαρία χωρίς άλλη μια επίσκεψη.

Στο δρόμο μας βρίσκεται η πόλη Györ. Είχαμε διαβάσει πως είναι πολύ όμορφη πόλη και είπαμε να κάνουμε μια μικρή στάση. Άλλωστε το ξενοδοχείο στην Μπρατισλάβα το είχαμε κλείσει και έτσι δεν βιαζόμασταν.

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!




  

Οι νύμφες του Δούναβη και άλλες ομορφιές! Μέρος 2ο


(Ταξίδι σε Ουγγαρία και Σλοβακία μέσα από τα Βαλκάνια!!)


13-17 Ιουλίου 2011


Στο δρόμο για τη Βουδαπέστη


Το πρωί, μετά το πλούσιο πρωινό, πληρώσαμε, φορτώσαμε και ξεκινήσαμε. Ο αυτοκινητόδρομος, λόγω έργων, είχε μόνο μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και έτσι το όριο ήταν χαμηλό. Και αυτό για πάνω από 100 χμ, για τα οποία πληρώσαμε διόδια 3,50 ΕΥΡΩ (!!!). Στην περιοχή της Subotica φτάσαμε στα σύνορα με την Ουγγαρία. 

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Διασχίζοντας την Πρώην Γιουγκοσλαβία!


Οι νύμφες του Δούναβη και άλλες ομορφιές! Μέρος 1ο

(Ταξίδι σε Ουγγαρία και Σλοβακία μέσα από τα Βαλκάνια!!)



10-12 Ιουλίου 2011



Κουβεντιάζοντας για ταξίδι



-Τι λες, πάμε Ουγγαρία και Σλοβακία;

-Καλή ιδέα! Από Ανκόνα ή Βενετία;;

-Όχι Ιταλία. Θα διασχίσουμε τα Βαλκάνια

-Τα Βαλκάνια; Τι εννοείς;
-Πάμε από Σκόπια, Σερβία και γυρνάμε από Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Σκόπια. Άντε και λίγο Κόσοβο.
-Είναι ασφαλές;

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ, επίσκεψη στο οινοποιείο!



2 Αυγούστου 2014 




Στο δρόμο που ανεβαίνει στα Καλάβρυτα, έξω από το χωριό Άνω Διακοπτό είναι η οινοποιεία ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ. Παράγει εξαιρετικά κρασιά βιολογικής καλλιέργειας και είναι επισκέψιμη. 

Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Οι "ράγες" στο πλακόστρωτο!

2-4 Αυγούστου 2014

Τα Καλάβρυτα, εκεί ψηλά στο Χελμό, εκτός των ιστορικών γεγονότων για τα οποία είναι γνωστά, είναι γνωστά και για το τρενάκι της. Τον μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα Οδοντωτό, που ενώνει την ηρωική πόλη με τη θάλασσα του Κορινθιακού, στο Διακοπτό. Ο σταθμός του τρένου είναι στην είσοδο της πόλης και από το σημείο εκείνο ξεκινά η Α.Συγγρού, ο κεντρικός πεζόδρομος. 

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Στο Tigre!



Στα βόρεια του Buenos Aires, περίπου 30 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης είναι το Tigre, χτισμένο στο Δέλτα ποταμού με πολλά κανάλια. Από το Tigre μερικές φωτογραφίες από το tablet της Σοφίας.

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Καταρράκτες Iguazu, πλευρά Βραζιλίας!

Στις 28 Ιουλίου τα κορίτσια επισκέφτηκαν τη Βραζιλιάνικη πλευρά των καταρρακτών. Κάπως διαφορετικές οι εικόνες αλλά το ίδιο εντυπωσιακές!

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Καταρράκτες Iguazu, πλευρά Αργεντινής!



Σήμερα τα κορίτσια μας έστειλαν τις φωτογραφίες, που τράβηξε η Μαριάννα, απότην επίσκεψη στην Αργεντίνικη πλευρά των καταρρακτών στις 27 Ιουλίου.

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

La Boca!


Οι «ανταποκρίτριές» μας Σοφία Τζ. και Μαριάννα Φ. βρίσκονται αυτές τις μέρες στο Buenos Aires στα πλαίσια της ενασχόλησης τους με το Tango. Μας έστειλαν 2 φωτογραφίες από τη συνοικία La Boca, τραβηγμένες από τη Σοφία με το tablet της.

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

«Ταξιδεύοντας το Αιγαίο…»!



5 Ιουλίου 2014

 Σάββατο 5 Ιουλίου του 2014, στην Πλατεία Αμαλίας, την κεντρική πλατεία στην Κάρυστο μαζεύτηκε κόσμος πολύς να παρακολουθήσει την πρώτη εκδήλωση του φετινού καλοκαιριού. Το Χορευτικό του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου «Ανεμοπύλες» παρουσίασε τη δουλειά που έχει ετοιμάσει στη διάρκεια των μηνών που πέρασαν. Μικροί και μεγάλοι θα χορέψουν, ντυμένοι με όμορφες στολές προς τέρψιν οφθαλμών και ώτων!! Η εκδήλωση αυτή είναι από τις καθιερωμένες εδώ και χρόνια.

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Αλβανία, λίγες ώρες στη γείτονα!



23 Αυγούστου 2013


Τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου είχαμε αποφασίσει να τις περάσουμε στις παραλίες της Ηπείρου, μένοντας  στην Καστροσυκιά της Πρέβεζας. Ήταν λοιπόν ευκαιρία να κάνουμε και μια βόλτα στη γειτονική Αλβανία. Μετά από πολύ σκέψη είπαμε να πάμε μόνο για λίγες ώρες ή μια μέρα και να γυρίσουμε το βράδυ πίσω. Βασικός προορισμός μας ο αρχαιολογικός χώρος του Βουθρωτού και δευτερευόντως η πόλη των Αγίων Σαράντα. 

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Το Κάστρο του Ρίου!



19 Αυγούστου 2013


Πριν λίγα χρόνια όταν έφτανες στο λιμάνι του Ρίου για να πάρεις το καράβι για απέναντι (Αντίρριο) έβλεπες αναγκαστικά το Κάστρο που δεσπόζει  στο λιμάνι ανάμεσα στις δύο προβλήτες, τη δυτική και την ανατολική. Και αν δεν σου βάραινε το μυαλό κάτι άλλο σίγουρα θα σε εντυπωσίαζε. Γιατί και καλά διατηρημένο είναι και πολύ εντυπωσιακό. 

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

«Εικόνες Gaudi» στην Πάτρα!






Στην παραλία της Πάτρας από το Θεατράκι, δίπλα στο παλιό λιμάνι και κατά μήκος της μέχρι το Μπαράκι Mare Mare οι εικόνες θυμίζουν Γκαουντί και Βαρκελώνη. Ο λόγος είναι ο κεραμικός διάκοσμος που έγινε στα πλαίσια της ανάπλασης της λιμενικής ζώνης μεταξύ 1999-2001 από το Λιμενικό Ταμείο Πατρών επί προεδρίας Γιάννη Δημαρά και με αρχιτεκτονική μελέτη από τον Δημήτρη Αυγουστίνο. Για τον διάκοσμο αυτόν χρησιμοποιήθηκαν κομμάτια από πλακάκια, έργο του Εργαστηρίου Κεραμικής Μπάλλα της πόλης (http://www.ballas.com.gr/index.htm) και που θυμίζουν έντονα τις αντίστοιχες εικόνες στο Πάρκο Guell της Βαρκελώνης, έργο του μεγάλου Καταλανού Αρχιτέκτονα Antoni Gaudí. Στα πλαίσια της ίδιας ανάπλασης είναι και η παιδική χαρά δίπλα στο Φάρο στην άλλη μεριά του παλιού λιμανιού.

Κυριακή 25 Μαΐου 2014

Vamos a Barcelona! 3ο Μέρος-Καταλονία



(συνέχεια από : Vamos a Barcelona! 2ο Μέρος )


24-26 Μαρτίου 2014




 


Η Παναγία των Καταλανών!
Στις 9.30 ήρθε ο Παναγιώτης με το αυτοκίνητό του να μας πάρει για μια εκδρομή μέχρι το Μοναστήρι Montserrat. Είχαμε τηλεφωνηθεί και είχαμε κανονίσει την ώρα για την εκδρομή που είχαμε κανονίσει από την πρώτη μέρα.
Το μοναστήρι στο «φαγωμένο βουνό» (Mont Serrat), ξεκίνησε την ιστορική του διαδρομή τον 9ο αι. Στα 1811 το κατέστρεψαν οι Γάλλοι αλλά 33 χρόνια μετά «αναστήθηκε» και λειτουργεί σήμερα στεγάζοντας τη «Μαύρη Παρθένο», το άγαλμα της La Morenetta, την Προστάτιδα της Καταλονίας.
Βρίσκεται περίπου 50 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Βαρκελώνης. Ο δρόμος συναντά πολλές φορές τον ποταμό της Βαρκελώνης, τον Llobregat, και πολλές φορές πάει δίπλα του. Σύντομα φάνηκε το βουνό.

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Η Μάχη της Κρήτης!



8 Δεκεμβρίου 2013

Μνημείο της Παγκρήτιας Ένωσης με τίτλο « Στον αστράτευτο μαχητή της μάχης της Κρήτης» του 2001 μπροστά στο Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας. Είναι έργο του Μανόλη Τζομπανάκη.

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Vamos a Barcelona! 1ο Μέρος



19-20 Μαρτίου 2014


Τι να πει και τι να γράψει κανείς για τη Βαρκελώνη! Την πρωτεύουσα της Καταλονίας, το μεγάλο λιμάνι της Ισπανίας, την πόλη που μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά με αφορμή τους Ολυμπιακούς του 1992. Την πόλη που έχουν αγαπήσει όλοι, μικροί και μεγάλοι, κυρίως οι νέοι! Την πόλη που είναι τόσο ζωντανή, όσο και οι νέοι που την κατακλύζουν! Και πάνω απ’ όλα την πόλη που είναι συνώνυμη με τις τέχνες, τους πειραματισμούς σε αυτές και τα πρωτοποριακά κινήματα! Έθρεψε το κίνημα του Μοντερνισμού, γέννησε πολλούς αρχιτέκτονες όπως τον Antoni Gaudí και σπουδαίους ζωγράφους όπως τον Joan Miró και τον Salvador Dali, ενώ ο Πάμπλο Πικάσο, αν και γεννημένος στη Μάλαγα, σπούδασε την τέχνη του από την ηλικία των 14 στη Βαρκελώνη. Τέλος την πόλη της ανεκτικότητας στο διαφορετικό: καλλιτεχνικό κίνημα, ράτσα, σεξουαλική επιλογή!
Χρόνια τώρα είχα δει βίντεο και φωτογραφίες, είχα διαβάσει άρθρα, καλλιτεχνικά και ταξιδιωτικά και κυρίως είχα ακούσει πολλά από δικούς και ξένους και η επιθυμία μου να την επισκεφτώ ήταν πάντα ισχυρή. Ώσπου τον περασμένο Οκτώβριο ήρθε η προσφορά της Aegean, αγοράσαμε τα εισιτήρια  και η αντίστροφη μέτρηση για το ταξίδι άρχισε.
«Ήλθε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου»!!
Vamos a Barcelona!

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

6ο Διεθνές Συνέδριο για τα Μαμούθ και τους Συγγενείς τους




Αυτές τις μέρες στη Σιάτιστα πραγματοποιείται το «6ο Διεθνές Συνέδριο για τα Μαμούθ και τους Συγγενείς τους» (http://www.mammothconference.com/) Αν και δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας είναι ένα «χρυσορυχείο» Παλαιοντολογίας. Αυτός είναι και ο λόγος που φιλοξενεί το συνέδριο, φέρνοντας επιστήμονες από τα πέρατα του κόσμου στην ακριτική αυτή περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Το γεγονός αυτό είναι από μόνο του σπουδαίο γι αυτή τη χώρα, στην οποία, τα χρόνια αυτά της κρίσης, μοιάζει να μη γίνεται τίποτα σημαντικό.

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Στων Ευρυτάνων τα χώματα!



7-10 Μαΐου 2013

Ευρυτάνες. Το ισχυρότερο πολεμικό φύλο των Αρχαίων Αιτωλών. Ζούσανε στα απάτητα απότομα βουνά της βόρειας Αιτωλίας. (Περισσότερα στην Wikipedia: Νομός Ευρυτανίας-Ιστορία)



Προσεγγίζοντας την Ευρυτανία
Ήταν η τρίτη μέρα του Πάσχα και εμείς ξεκινήσαμε για ένα τριήμερο στην Ευρυτανία. Με τον απόηχο των Αναστάσιμων εορτασμών στ’ αυτιά μας και τη γεύση των Πασχαλινών εδεσμάτων ακόμα στον ουρανίσκο, βρεθήκαμε να ταξιδεύουμε στην εθνική προς τη Λαμία. Λίγο πριν την πρωτεύουσα της Φθιώτιδας, βγήκαμε με κατεύθυνση προς τις Θερμοπύλες και ακολουθώντας τις πινακίδες φτάσαμε στις ιαματικές πηγές. 

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Δήμος Βοΐου: καλώς ήρθατε!



Πριν λίγο καιρό πήρα ένα μήνυμα από την κα Έλενα Καρρά, Συνεργάτιδα Δημάρχου Βοΐου Κοζάνης. Στο μήνυμα αυτό η κα Καρρά μου εξηγούσε πως ο Δήμος τους κάνει μια προσπάθεια για την προβολή της ύπαρξης καταρχήν αλλά και της ιδιαιτερότητας και ομορφιάς κατά δεύτερον, μιας πολύ αδικημένης (από την άποψη της προβολής) περιοχής. Τέλος μου ζητούσε να δημοσιεύσω στο http://disaki.blogspot.gr/ ένα δικό τους άρθρο, στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας.
Δέχτηκα με μεγάλη μου χαρά για διάφορους λόγους. Ο σημαντικότερος είναι πως πιστεύω πως η περιοχή είναι μια «κούκλα» και πράγματι χρειάζεται να τη γνωρίσει ο κόσμος. Δεύτερο γιατί μου άρεσε η προσπάθεια του Δήμου σε αυτή την κατεύθυνση και τέλος γιατί θεωρώ ότι με τιμά το γεγονός πως ο Δήμος επέλεξε το ιστολόγιο μου για μια τέτοια ανάρτηση.
Ιδού λοιπόν το άρθρο και εύχομαι ολόψυχα να πετύχει το σκοπό του!



Στα θεμέλια της Πίνδου, ανάμεσα στους γίγαντες του Γράμμου, του Σμόλικα και της Βασιλίτσας βρίσκεται το Βόϊο. Από εδώ ξεκινούν οι ψηλές οροσειρές, τα περήφανα πέτρινα χωριά και ο μεγαλύτερος ποταμός της Ελλάδας, ο Αλιάκμονας. Από τα δυτικά του Βοΐου ξεκινάει άλλος ένας ιστορικός ποταμός, ο Σαραντάπορος ο Πρασινονέρης, ο οποίος διασχίζοντας την Ήπειρο, ενώνεται με τον Αώο. Το Βόϊο τέμνει με τέτοιο τρόπο τη Δυτικομακεδονική γη ώστε τα νερά της ανατολικής του πλευράς να καταλήγουν στο Αιγαίο Πέλαγος, ενώ αυτά της δυτικής στο Ιόνιο. Πρόκειται για ένα από τα πιο δασωμένα και πυκνοκατοικημένα βουνά της Ελλάδας. Στα πλούσια οικοσυστήματά του, που περιλαμβάνουν πολλά μικτά δάση, κυριαρχεί η βελανιδιά, η καστανιά, η οξιά, το πεύκο, το έλατο, ενώ υπάρχουν επίσης και ρόμπολα. Η χαμηλή βλάστηση του βουνού διαθέτει πλούσιο τσάι, σαλέπι, πρασσάκο και πολλές τριανταφυλλιές. Το Βόϊο αποτελεί βιότοπο κάθε είδος άγριας πανίδας που μπορεί να συναντήσει κανείς στη Βόρεια Ελλάδα, όπως ελάφια, ζαρκάδια, λύκους, αγριόχοιρους, αρκούδες, αετούς, γεράκια, μπούφους, σκίουρους, αλεπούδες, αγριόγατες, αλλά και ψάρια. Τα χωριά του Βοΐου, τα λεγόμενα Καστανοχώρια ή Μαστοροχώρια σχηματίζουν ένα ξεχωριστό σύνολο με μοναδική φύση, παράδοση και αρχιτεκτονική.
Άνω Βόϊο

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Παλάτια στην … άμμο!



23 Μαρτίου 2014

Θυμάμαι, μικρό παιδί, όταν πηγαίναμε για μπάνιο, συνηθίζαμε να φτιάχνουμε «κάστρα» στην άμμο. Τα αποτελέσματα ήταν βέβαια από ανεκτά ως οικτρά. Εμείς όμως αισθανόμασταν ευτυχισμένοι και αν το κατασκεύασμά μας έμοιαζε κάπως με κάστρο τότε θεωρούσαμε τον εαυτό μας μεγάλο «καλλιτέχνη» και «αρχιτέκτονα». 


Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Δυο Κατωιταλιώτες στη Βαρκελώνη!



21 Μαρτίου 2014


Βγαίνοντας από την πλαϊνή πόρτα του Καθεδρικού της Βαρκελώνης είναι μια μικρή πλατεία. Εκεί δύο νέοι μουσικοί, μέλη της μπάντας Questioni Meridionati, έπαιζαν διάφορα κομμάτια εμπνευσμένα από την παράδοση διαφόρων χωρών, όπως οι ταραντέλες της πατρίδας τους, μιας και όπως μου είπαν κατάγονταν από τη Νότια Ιταλία και μένανε στη Βαρκελώνη όπου είχαν φτιάξει και το συγκρότημα. Τα δύο αυτά παλληκάρια παίζανε κιθάρα, κόντρα μπάσο και τραγουδάγανε. Μπροστά τους η ανοικτή θήκη της κιθάρας δεχότανε τα φιλοδωρήματα των περαστικών. 
Είχε και κάποια CD, με δικές τους ηχογραφήσεις, που τα πουλάγανε

Βιντεοσκόπησα ένα τραγούδι που με συγκλόνισε, μου έφερε δάκρυα στα μάτια και όσες φορές και αν το ακούω πάλι δακρύζω.
Αγόρασα και ένα CD που το άκουσα όταν γύρισα από το ταξίδι μου και είναι εξαιρετικό!
Για άλλη μια φορά διαπίστωσα πόσο ψηλής ποιότητας μουσική παίζεται στους δρόμους, αρκεί να αφιερώσει κανείς ελάχιστο από τον χρόνο του για να την ακούσει. Νάναι καλά αυτά τα ταλαντούχα παιδιά για να προσφέρουν αυτό που ξέρουν καλά για να το απολαύσουν όσοι τυχεροί βρεθούν μπροστά τους!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...