Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

ΑΝΩ ΑΥΣΤΡΙΑ, Βόρεια του Δούναβη!!

Στην Κ. Ευρώπη πάνω σε 4 ρόδες-Μέρος 3ο-Αυστρία
(2ο Οδικό ταξίδι στην Ευρώπη)

28 Ιουλίου 2008
Στην επιστροφή μας από Βερολίνο προς Βενετία και από εκεί Πάτρα και Αθήνα, μείναμε για 3 βράδια στη Νότια Βοημία της Τσεχίας.
Πολύ κοντά στα σύνορα με την Αυστρία το είχαμε επιλέξει για να πάμε μια μέρα να δούμε και κάτι από Αυστρία. Έτσι η τελευταία μέρα στην Κεντρική Ευρώπη είχε κάτι από αυτή τη χώρα!
Ξεκινήσαμε το πρωί προς τα Τσεχοαυστριακά σύνορα που είναι πολύ κοντά. Ένα πλάτεμα του δρόμου κάποτε φιλοξενούσε στο άδειο σήμερα οίκημα, τις συνοριακές εγκαταστάσεις. Αυτό με την ελεύθερη διέλευση από χώρα σε χώρα δεν μπορώ ακόμα να το συνηθίσω. Όχι ότι δεν μου αρέσει. Ίσα-ίσα!
Αυτό που μας έκανε αμέσως εντύπωση, περνώντας τα σύνορα είναι ότι ενώ το τοπίο παραμένει το ίδιο, στην Αυστρία είναι πιο «τακτοποιημένο»!! Στην Τσεχία είναι πιο «άγριο». Στην Αυστρία, οι άκρες των δρόμων είναι καθαρισμένες από χορτάρια, υπάρχουν ειδικές βάσεις σε τακτά διαστήματα στις οποίες στοιβάζονται ξύλα και όπου δεν έχει δέντρα υπάρχει καλοκουρεμένο γκαζόν!! Όλα στη θέση τους!!! Ήταν πολύ έντονη αυτή η εικόνα στα μάτια μας.
Μετά από περίπου 15 χμ. περάσαμε από την πόλη Freistadt. Περάσαμε ακριβώς έξω από το τείχος που περιβάλει την παλιά πόλη και μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ο προορισμός όμως ήταν η πόλη Linz, γύρω στα 40 χμ πιο νότια, όπου και φτάσαμε μια ώρα μετά. Αφήσαμε το αυτοκίνητο και αρχίσαμε να περπατάμε προς την παλιά πόλη. Η πρώτη εντύπωση ήταν ότι πρόκειται για μια πόλη που όμοιά της δεν είχαμε ξαναδεί.
Μια πόλη «ανάλαφρη».
Παίζει ίσως ρόλο ότι παρ’ όλο που είναι η Τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Αυστρίας, με έντονη βιομηχανοποίηση, δεν έχει πολύ ψηλά κτίρια, τα παλιά της κτίρια είναι διαφόρων ρυθμών αλλά βαμμένα τα περισσότερα με απαλά, παστέλ χρώματα
και έχει φαρδιά πεζοδρόμια και μεγάλες πλατείες με μεγαλύτερη βέβαια την Hauptplatz, με μήκος 220 μ. και πλάτος 60 μ.!!
Χτισμένη πάνω στο Δούναβη είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Αυστρίας. Από το λιμάνι αυτό διακινούνταν παλαιότερα αλάτι και σιδηρομεταλλεύματα και σήμερα πρώτες ύλες και βιομηχανικά προϊόντα.
Στη θέση αυτή οι Ρωμαίοι είχαν ιδρύσει έναν οικισμό με το όνομα Lentia. Άπό τον 15ο αιώνα είναι η πρωτεύουσα της Άνω Αυστρία.
Εκτός από βιομηχανικό κέντρο είναι και καλλιτεχνικό. Διαθέτει σειρά από μνημεία, πινακοθήκες και μουσεία. Έχει την εκκλησία Martinkirche, την παλιότερη σωζόμενη της Αυστρίας αλλά και το φουτουριστικό κέντρο ArsElectronica, το «μουσείο των εικονικών κόσμων»!!!
Κάτσαμε για καφέ στην Hauptplatz.
Απέναντί μας το παλιό Δημαρχείο, γοτθικού ρυθμού του 1513, που έχει ακόμα τον αυθεντικό οκταγωνικό πύργο με το αστρονομικό ρολόι. Στο ισόγειό του στεγάζει το γραφείο τουρισμού με πλούσιο υλικό.
Στο κέντρο της είναι ο μπαρόκ Στύλος της Πανώλης που φτιάχτηκε το 1723 με χρήματα από το τοπικό συμβούλιο αλλά και όλους τους πολίτες, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης που η πόλη γλύτωσε από τρεις μεγάλες καταστροφές. Πόλεμος, Πυρκαγιά, Πανώλη!!
Μετά τον καφέ αρχίσαμε βόλτες γύρω από την πλατεία. Πρώτα πηγαίνοντας προς τα βόρεια πήγαμε προς τον Δούναβη. Ο δρόμος από την πλατεία, η Hauptstrasse φτάνει στο ποτάμι και γίνεται η γέφυρα Nibelungenbrucke, στη βορειοανατολική γωνία της οποίας είναι και το Ars Electronica (που όμως εκείνη τη μέρα ήταν κλειστό).
Η παραποτάμια περιοχή είναι πολύ πράσινη και τα κτίρια έχουν πολλά λουλούδια, όπως πολλά λουλούδια έχει και πάνω η γέφυρα. Στο βάθος φαίνοντας οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν το λιμάνι της πόλης.

Συνεχίσαμε μέσα από στενά με όμορφα κτίρια, καλοδιατηρημένα,
και φτάσαμε στον νέο καθεδρικό (NoierDom), που χτίστηκε από το 1862 ως το 1924. Είναι σε νεογοτθικό ρυθμό και είναι το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό κτίσμα όλης της χώρας με χωρητικότητα 20.000 ατόμων. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του εκτός από το μέγεθος, είναι τα μοντέρνα βιτρό που αφηγούνται, εκτός των άλλων, την ιστορία της πόλης. Λίγο βόλτα ακόμα και αποφασίσαμε να πάμε στο Freistadt.

Το Freistadt είναι η μεγαλύτερη πόλη της περιοχής Muhlviertel (Μύλφίρτελ) και ήταν κάποτε το τελευταίο συνοριακό φρούριο στο δρόμο προς τη Βοημία.
Από αυτό το φρούριο έχει σωθεί ένα μεγάλο μέρος με αρκετούς
κυκλικούς και τετράγωνους προμαχώνες και δύο εντυπωσιακές πύλες.
Από αυτές η υστερογοτθικού ρυθμού Linzertor είναι το σύμβολο της πόλης. Στο κέντρο της παλιάς πόλης υπάρχει η ορθογώνια Hauptplatz με διάφορα όμορφα, ιστορικά κτίρια γύρω, όπως το Δημαρχείο με τη σκαλιστή κρήνη, η εκκλησία της Αγ. Αικατερίνης, του 15ου αι. στο νοτιοδυτικό άκρο
και το Κάστρο, στο βορειοανατολικό, αφού περάσει κανείς μιαν αψίδα. Από το γραφείο τουρισμού που βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου πήραμε ένα χάρτη και ακολουθώντας μια προτεινόμενη διαδρομή στην παλιά πόλη τη γυρίσαμε όλη, αναγνωρίζοντας όλα τα ιστορικά της κτίρια.
Περπατήσαμε έξω από τα τείχη,
μέσα στην τάφρο, που σήμερα είναι κήποι, μέσα από τις πύλες,
τις στοές και τα πλακόστρωτα.
Η πόλη αυτή για μας ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Μικρή, πολύ γραφική πόλη, έξω από τους συνηθισμένους προορισμούς. Πραγματικά ευχαριστηθήκαμε την επίσκεψή μας εκεί.
Αργά το απόγευμα, έχοντας πεινάσει, πήραμε από ένα σούπερ μάρκετ υλικά και φτιάξαμε να τσιμπήσουμε από ένα σάντουιτς μέχρι να φάμε κανονικά το βράδυ. Επιστρέψαμε στο Rozmberg nad Vltavou και κάτσαμε στο εστιατόριο που είχαμε κάτσει το πρώτο βράδυ. Τελευταίο βράδυ εκεί, απολαύσαμε όσο μπορούσαμε περισσότερο το νόστιμο φαΐ, τη φανταστική δυνατή βοημική μπύρα (12%) και τον ευχάριστο ήχο του Μολδάβα, ακριβώς στα πόδια μας!!.
Την άλλη μέρα, νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε, κάναμε όλη τη διαδρομή που είχαμε κάνει μια μέρα πριν και συνεχίσαμε για Klagenfurt με προορισμό το Treviso και από εκεί την επόμενη τη Βενετία για Ελλάδα. Παντού στους Αυστριακούς αυτοκινητόδρομους έργα, με αποτέλεσμα μεγάλα μποτιλιαρίσματα για πολλά χιλιόμετρα και όχι κοντά στις πόλεις. Έτσι δεν μπορέσουμε να ευχαριστηθούμε τη διαδρομή. Αλλά δε βαριέσαι! Η Αυστρία αυτή τη φορά ήταν απλά ένα πέρασμα. Έτσι κι αλλιώς της χρωστάμε πολλές επισκέψεις ακόμα. Στο μέλλον!!

Το ταξίδι μας συνεχίστηκε και στην Ιταλία πριν αναχωρήσουμε από τη Βενετία για την επιστροφή στην Ελλάδα

Πρώτη δημοσίευση: www.travelstories.gr

Περισσότερες φωτογραφίες:Picasa Web Albums - dimos 3 - AUSTRIA 28/7/...# και
Picasa Web Albums - dimos 3 - AUSTRIA 28/7/...