Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Αίγινα Στης Αφαίας το νησί!

17-19 Απριλίου 1996

Θυμάμαι σαν όνειρο που παιδάκι πήγα με τους γονείς μου στην Αίγινα. Μάλλον για μπάνιο, αλλά σίγουρα για να προσκυνήσουμε στον Άγιο Νεκτάριο.

Πέρασαν οι μέρες των γιορτών του Πάσχα αλλά έχουμε ακόμα μια εβδομάδα διακοπές. Αποφασίσαμε λοιπόν να πάμε ένα τριήμερο κι εμείς στην Αίγινα που αν και είναι τόσο κοντινό στην Αθήνα νησί, δεν είχαμε αξιωθεί να επισκεφτούμε.
Τετάρτη μετά το Πάσχα και στις 1 το μεσημέρι ξεκινούσαμε από τον Πειραιά. Αν και το ταξίδι μικρό ήταν αρκετά «ανήσυχο». Κάτι όμως το διάβασμα, κάτι μερικές παρτίδες «Φιδάκι», πέρασε η ώρα και το κούνημα δεν μας ενόχλησε τόσο.
Στις 2.30 φτάσαμε και πήγαμε κατευθείαν στο ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει.
Όμορφος, παραδοσιακός ξενώνας, κτισμένος στις αρχές του 19ου αι και ζωγραφισμένος από Ενετούς Καλλιτέχνες είναι σε νεοκλασικό ρυθμό με νησιώτικα αρχιτεκτονικά στοιχεία. Δίπλα βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Νικολάου
και ο Πύργος του Μαρκέλλου, ενετικό χτίσμα του 17ου αι. Μπροστά από τον Πύργο ο ανοικτός χώρος ήταν γεμάτος ανθισμένο χαμομήλι και μοσχοβολούσε. Τι όμορφα που ήταν!!
Κατεβήκαμε κάτω στο λιμάνι να κάνουμε μια πρώτη βόλτα και να κάτσουμε για φαΐ. Η πρώτη εντύπωση καταπληκτική. Πρώτη πρωτεύουσα του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους στα 1828-1829, είναι μια πόλη χωρίς πολυκατοικίες, γεμάτη νεοκλασικά, πολλά από αυτά αναπαλαιωμένα, και όμορφο λιμάνι στο οποίο δεσπόζει το κάτασπρο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου του Θαλασσινού.
Το λιμάνι γεμάτο καΐκια και ορισμένα από αυτά μανάβικα. Πλωτά μανάβικα!! Απίθανη εικόνα. Καΐκια με ζαρζαβατικά και φρούτα, αραγμένα να διαθέτουν την πολύχρωμη πραμάτεια τους σε ντόπιους και τουρίστες! Στη βόρεια περιοχή της πόλης φαίνεται η Κολώνα. Πρόκειται για τον κίονα που σώζεται από τον αρχαϊκό ναό του Απόλλωνα, στο χώρο όπου βρίσκονται τα ερείπια της προϊστορικής, αλλά και της ρωμαϊκής πόλης.
Φάγαμε, ήπιαμε τον καφέ μας και πήγαμε στο ξενοδοχείο να ξεκουραστούμε.
Το απόγευμα ξεκινήσαμε για μια βόλτα στα νότια του νησιού. Πήραμε τον παραλιακό δρόμο, περάσαμε από τον Φάρο, τον Μαραθώνα, την Αιγινήτισσα και φτάσαμε στην Πέρδικα, που είναι ένα ωραίο ψαροχώρι απέναντι από το κατάφυτο νησάκι Μονή. Σε όλη τη διαδρομή βίλες με ωραίους, λουλουδιασμένους κήπους και φυσικά παντού φιστικιές. Βγάλαμε λίγες φωτογραφίες και είπαμε να συνεχίσουμε για το Σφεντούρι. Χάσαμε όμως το δρόμο και βγήκαμε σε μια άλλη μικρή παραλία, κάπου πριν. Η μέρα είχε αρχίσει να σώνεται και έτσι γυρίσαμε πίσω στην πόλη, αφήνοντας το Σφεντούρι για μια άλλη φορά.

Η δεύτερη μέρα στο νησί είχε βόλτα στα βόρεια του νησιού. Το πρωινό ήταν πολύ ωραίο και δροσερό και το απολαύσαμε πίνοντας τον καφέ μας στην παραλία.
Πήραμε τον παραλιακό και περάσαμε την Κολώνα. Δίπλα μας παντού βίλες, ορισμένες αρκετά μεγαλοπρεπείς. Σε μια στροφή, στη θέση Πλακάκια, στην αριστερή μεριά του δρόμου, πάνω από τη θάλασσα, ένα τεράστιο γυναικείο άγαλμα μας έκανε να σταματήσουμε.
«Η μάνα», έργο του Αγρινιώτη γλύπτη Χρήστου Καπράλου, που είχε σπίτι στο νησί και δούλεψε πολύ εκεί με υλικό κυρίως τον ντόπιο πωρόλιθο, το μάρμαρο και το ξύλο. Απέναντι από το άγαλμα είναι το σπίτι του, Μουσείο Γλυπτικής σήμερα. Φυσικά και δεν παραλείψαμε να κάνουμε μιας επίσκεψη. Εντυπωσιακά τα έργα του, όποιο υλικό και αν έχει χρησιμοποιήσει. Το εντυπωσιακότερο όλων βέβαια είναι το πολύπτυχο για το «Έπος της Πίνδου». Αριστούργημα!! Ο φύλακας του Μουσείο με τις πληροφορίες που μας έδωσε στάθηκε άξιος ξεναγός μας, και γι αυτό τον ευχαριστήσαμε θερμά.
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας, περάσαμε από το συμπαθητικό χωριό Κυψέλη, τα σχετικά αδιάφορα Σουβάλα, Άγιος και Βάγια (ή Βαγία) και ανεβήκαμε στο όμορφο ορεινό χωριό Μεσαγρός. Όλο το βόρειο μέρος του νησιού έχει πολύ πράσινο από πυκνά δάση πεύκων. Είχε μεσημεριάσει όταν φτάσαμε στο πιο τουριστικό μέρος του νησιού, την Αγία Μαρίνα. Απλά φάγαμε. Δεν νομίζω να άξιζε για τίποτα περισσότερο. Άλλωστε μας περίμενε το πιο σπουδαίο αξιοθέατο του νησιού.
Ο Ναός της Αφαίας!
Στην κορυφή κατάφυτου λόφου, με απρόσκοπτη θέα στον Σαρωνικό, κτίστηκε περίπου το 500 π.Χ. πάνω στα ερείπια προγενέστερου αρχαϊκού ναού. Αρχικά τιμόταν η τοπική θεά Αφαία, που αργότερα ταυτίστηκε με την Αθηνά, χρυσελεφάντινο άγαλμα της οποίας φυλασσόταν μέσα στο ναό. Φτιάχτηκε από ντόπιο πωρόλιθο και είχε πλούσια διακόσμηση. Σώζονται αρκετοί κίονες
Και μαζί με τα ερείπια του βωμού στα ανατολικά και του πρόπυλου στα νότια αποτελούν ένα εντυπωσιακότατο σύνολο. Σε συνδυασμό δε με το φυσικό τοπίο αποτελούν ένα ανεπανάληπτο αριστούργημα!! Αξέχαστη θα μου μείνει αυτή η επίσκεψη!
Και πάλι στο δρόμο από το εσωτερικό του νησιού αυτή τη φορά. Μεσαγρός και στη συνέχεια
μια μικρή στάση για φωτογραφίες στον ναό του Αγίου Νικολάου του Μαυρίκα. Βρίσκεται εκεί που στρίβει ο δρόμος δεξιά για Άγιο Νεκτάριο. Απέναντι είναι η Παλαιοχώρα, η εγκαταλελειμμένη, μεσαιωνική πρωτεύουσα του νησιού με τις πολλές εκκλησίες, άλλες ερειπωμένες και άλλες σε καλή κατάσταση. Τη λένε «Μυστρά της Αίγινας»! Είναι πολύ εντυπωσιακή η εικόνα.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο αφού περάσαμε από το γραφικό χωριό Άγιοι Ασώματοι. Λίγη ξεκούραση και πάλι έξω για φωτογραφίες στην πόλη. Η μυρωδιά του χαμομηλιού με τρελαίνει!! Αργά το απόγευμα κατεβήκαμε για καφέ. Η ώρα πέρασε με χάζεμα. Είχε ψυχράνει και πετάχτηκα μέχρι το ξενοδοχείο για να πάρω κάτι ζεστό. Έτσι πέρασε η ώρα, τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο (δηλ. σουβλάκια!!) και γυρίσαμε λίγο μετά τις 10 στο ξενοδοχείο.

Μέρα επιστροφής και χορτασμένος ύπνο ήμουν στο λιμάνι για καφέ πρωί-πρωί με τη δροσούλα! Ψώνισα για πρωινό, γύρισα πίσω και αφού κολατσίσαμε φορτώσαμε για να φύγουμε. Πριν πάμε όμως στο λιμάνι είχαμε χρόνο για μια μικρή βόλτα. Περάσαμε από τις παλιές φυλακές (ορφανοτροφείο που έφτιαξε ο Καποδίστριας) και φτάσαμε μέχρι την εντυπωσιακή εκκλησία της Φανερωμένης.
Η εκκλησία δεν σκεπάστηκε ποτέ γιατί κατά την κατασκευή της βρέθηκε εικόνα της Παναγίας σε σπηλιά κάτω απ’ αυτήν. Την ονομάζουν και «Κατακόμβες». Ωραίο το θέαμα και αυτού του ναού.
11.30 το πλοίο έβγαινε από το λιμάνι της Αίγινας και στη 1.00 μπαίναμε στον Πειραιά. Εκεί τέλειωσε μια ακόμα όμορφη εκδρομή σε ένα πανέμορφο νησί, που ομολογώ δεν το περίμενα να είναι τέτοιο. Πραγματικά με εξέπληξε!!

Περισσότερες φωτογραφίες: https://picasaweb.google.com/113768004153428953599/Aegina171941996