Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Ελβετική ακρίβεια!-3ο (Γενεύη)

(Συνέχεια από Τρεις Γαλλιδούλες…très jolies!)

25-26 Απριλίου 2016

Δευτέρα 25/4/2016
Σηκωθήκαμε πολύ νωρίς, γιατί ο Σπύρος έπρεπε να πάει για δουλειά και θα μας κατέβαζε εμάς και την Αντωνία

μέχρι το CERN για να πάρουμε το τραμ.
Γύρω στις 9.30 κατεβήκαμε στην Place Neuve
και μπήκαμε στο πάρκο Promenade des Bastions
με τις πολλές σκακιέρες
και το τεράστιο και εντυπωσιακότατο μνημείο της Μεταρρύθμισης.
Χαζέψαμε το μνημείο, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες
και βγήκαμε από την ανατολική πλευρά του πάρκου για να κινηθούμε βορειοανατολικά.
Περάσαμε από τη σχολή καλών τεχνών και το μουσείο τέχνης και ιστορίας.
Απέναντι σε ύψωμα με υπέροχη θέα προς τη λίμνη
είναι ένα ωραίο και τεράστιο γλυπτό του Henry Moore.
Συνεχίσαμε και φτάσαμε στον μπανταρισμένο ρωσοορθόδοξο ναό. Μεγάλη Δευτέρα για τους ορθόδοξους και είχε λειτουργία στα ρώσικα. Ήταν όμως ελάχιστοι μέσα. Μετριόνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Βγήκαμε και κινηθήκαμε προς τα δυτικά
για να φτάσουμε πρώτα στην Place du Bourg-de-four
και στη συνέχεια στον Καθεδρικό του Αγίου Πέτρου με τη νεοκλασική πρόσοψη. Εντυπωσιακός, κυρίως ως προς το μέγεθος, μιας και σαν προτεσταντικός
έχει ελάχιστα διακοσμητικά στοιχεία,

εκτός από τα υπέροχα στασίδια,
το παρεκκλήσι των Μακκαβαίων, που έχει περίτεχνη και καταπληκτική διακόσμηση
και το παρεκκλήσι του 19ου αι. με τον τάφο του Δούκα Henri de Rohan (1579-1638), ηγέτη των Γάλλων προτεσταντών.
Βγαίνοντας αρχίσαμε να περιπλανιόμαστε
και να κατηφορίζουμε τα γραφικά πλακόστρωτα, μέχρι που φτάσαμε
απέναντι από τον μεσαιωνικό Tour-de-lile, που βρίσκεται πάνω σε μικρό νησί στην αρχή του Ροδανού. Ακολουθώντας την όχθη του ποταμού προς τη λίμνη της Γενεύης (Lac Leman) φτάσαμε στο κήπο Jardin Anglais
με το φτιαγμένο από λουλούδια ρολόι
και το μνημείο της ένωσης του καντονιού της Γενεύης με την Ελβετική συνομοσπονδία.

Στο βάθος, μέσα στη λίμνη το τεράστιο σιντριβάνι  Jet deau, στέλνει τα νερά του σε ύψος 140μ (!!!).

Πλησίαζε μεσημέρι και αν και δεν πεινάγαμε πολύ ψάξαμε λίγο και βρήκαμε ένα σελφ σέρβις και κάτσαμε να φάμε αλά Ελβετογαλλικά, δηλαδή λίγο πριν τις 12. Το χουνέρι της προηγούμενης μέρας μας έγινε μάθημα.
Αφού φάγαμε, πήραμε το τρόλεϊ και 20 λεπτά μετά
φτάσαμε στην εντυπωσιακή Place de Nations.
Είναι μπροστά από το μέγαρο των Εθνών, το κτίριο που στέγασε την Κοινωνία των Εθνών και τα πρώτα χρόνια τον ΟΗΕ. Σήμερα στεγάζει το Ευρωπαϊκό κομμάτι του οργανισμού και είναι πολύ εντυπωσιακό με τις δεκάδες σημαίες όλων των χωρών του κόσμου
και τις τρείς μεγάλες τοιχογραφίες στον μαντρότοιχο της πρόσοψης. Έχει ένα μεγάλο κήπο ένα γύρω, με πολλά ενδιαφέροντα γλυπτά, που είναι επισκέψιμος, αλλά εκείνη τη μέρα είχε κάποια σύσκεψη και η είσοδος απαγορεύονταν.
Στην πλατεία με τις δεκάδες μεγάλες φωτογραφίες από όλα τα μέρη του κόσμου,
δεσπόζει το τεράστιο γλυπτό του Daniel Berset, με την καρέκλα με το σπασμένο πόδι, γλυπτό που φτιάχτηκε για να τιμήσει τα άτομα που ακρωτηριάζονται σε όλο τον κόσμο από τις νάρκες. Συγκλονιστικό!!
Από εκεί περπατήσαμε μέχρι τη στάση να πάρουμε το τρόλεϊ και συνεχίσαμε με τραμ μέχρι την πλατεία Rond-point de Plainpalais με τον μεγάλο σταθμό-στάση του τραμ. Εκεί υπάρχουν μερικά πολύ ενδιαφέροντα γλυπτά.
Τα 4 γλυπτά του ταξιδιώτη,
της φοιτήτριας,
της κυρίας που βγάζει το πορτοφόλι της
και του καλοντυμένου τύπου με το τσιγάρο, που κάθεται στο παγκάκι. Είναι έργα του 1982, του γλύπτη Gérald Ducimetière, που γεννήθηκε στη Γενεύη το 1940. Τα γλυπτά αυτά αποτελούν μια ενότητα με τον τίτλο Alter Ego και οι πληροφορίες μου λένε, πως ο γλύπτης χρησιμοποίησε παλιές φωτογραφίες του χώρου και τοποθέτησε τα γλυπτά του, που είχαν σαν μοντέλα υπαρκτά πρόσωπα (για τον ταξιδιώτη χρησιμοποίησε σα μοντέλο τον Γάλλο συγγραφέα Michel Butor), στην ίδια ακριβώς θέση με τα πρόσωπα, που υπήρχαν σ’ αυτές. Ο άλλος μου εαυτός- Alter Ego! Ο τίτλος της σύνθεσης υπονοεί πως ο κάθε επιβάτης ή περαστικός θα μπορούσε «να δει» τον εαυτό του σε κάποιο από τα γλυπτά.
Υπάρχει ακόμα ένα γλυπτό, με τίτλο Iraklion (!!!) του Maurice Ruche (1982).
Απέναντι είναι μια μεγάλη πλατεία, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας καταλαμβάνει ένα τσίρκο.
Κάτσαμε στο ομώνυμο με την πλατεία καφέ για καφέ και γλυκάκι.
Πολύ ατμοσφαιρικό και κουλτουριάρικο καφέ με ωραία τζαζ μουσική και διάφορους τύπους, μόνους ή με παρέα που διάβαζαν και έπιναν το καφεδάκι τους ή κουβέντιαζαν τα δικά τους.
Στις 16.30 πήραμε το τραμ, που είχε πάρα πολύ κόσμο και μισή ώρα αργότερα κατεβήκαμε στο CERN. Ήρθε ο Σπύρος, μας πήρε, πήγαμε στο σούπερ μάρκετ και γυρίσαμε να ξεκουραστούμε, να μαγειρέψουμε και να ετοιμαστούμε για την αυριανή μας αναχώρηση.
Ουσιαστικά εδώ τελείωσε το ταξίδι μας. Ένα ακόμα υπέροχο και ξεχωριστό ταξίδι. Ο τρόπος που έγινε και τα αγαπημένα πρόσωπα, το χρωμάτισαν αλλιώτικα. Καλή επιστροφή στο σπίτι μας και Καλό Πάσχα!

Τρίτη 26/4/2016
Νωρίς το πρωί ο Σπύρος μας άφησε στο αεροδρόμιο της Γενεύης.
Στις 11.30 φύγαμε και είχαμε ένα ήσυχο ταξίδι. Στις 15.05 φτάσαμε στο Ελευθέριος Βενιζέλος και περίπου μιάμιση ώρα μετά φτάναμε στο σπίτι μας. Τέλος του ταξιδιού!

Θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλια σας

1. Υπέροχες φωτογραφίες, εξαιρετική ξενάγηση και σπουδαίες μνήμες!
    Να είστε καλά και να ταξιδεύετε!