Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

2022, επιτέλους ταξιδέψαμε!

Πάει και αυτή η χρονιά. Πέρυσι τέτοιες μέρες έγραφα: «Ευχόμαστε το 2022 νάναι γεμάτο υγεία, να μπορέσουμε ξανά να γυρίσουμε σε μια πραγματικότητα, όσο γίνεται πιο ομαλή, χωρίς την έγνοια για την υγεία τη δική μας και αυτών που αγαπάμε και να μπορέσουμε να βρούμε ξανά μια ζωή όσο γίνεται πιο ομαλή». Φαίνεται πως η ευχή εκείνη έπιασε και τα πράγματα κύλησαν πολύ καλύτερα, έστω και αν η ζωή μας δεν ξαναέγινε όπως πριν και η πανδημία μας άφησε συμπεριφορές και τρόπο σκέψης, που μάλλον δύσκολα θα αλλάξουν.

Τη χρονιά αυτή, λοιπόν, περάσαμε 4 μήνες στην Κάρυστο, κυρίως το καλοκαίρι, αλλά κάναμε αρκετές εκδρομές και ταξίδια, κυρίως εντός Ελλάδας και ένα όμορφο ταξίδι με το αυτοκίνητο στα Βαλκάνια.

Όσον αφορά τις αναρτήσεις στο «δισάκι» ήταν συνολικά 72.

Από αυτές 11 αφορούσαν ταξίδια προηγούμενων χρόνων στο εξωτερικό: ολοκλήρωσα το ταξίδι στην Πορτογαλία το 2018 με 6 αναρτήσεις και με 5 αναρτήσεις ανέβασα μέρος από το ταξίδι στη Σικελία το 2019.

10 αφορούσαν ταξίδια προηγούμενων χρόνων στην Ελλάδα: με 5 ακόμα αναρτήσεις ολοκλήρωσα το ταξιδιωτικό από την Κρήτη του 2017, ενώ 3 αναρτήσεις ήταν από Κάρυστο και 2 από κεντρική και νότια Εύβοια, όλες από εκδρομές του 2021.

3 ήταν αναρτήσεις πολιτιστικών της προηγούμενης χρονιάς.

39 αφορούσαν δραστηριότητες του 2022: 25 από τα ταξίδια και τις εκδρομές στην Ελλάδα και 14 πολιτιστικά «ταξίδια».

Τέλος ήταν ο απολογισμός του 2021 (2021, άλλη μια δύσκολη χρονιά!) και 8 αναρτήσεις με διάφορα θέματα (επέτειοι, ευχές, παγκόσμιες και ευρωπαϊκές μέρες κλπ).

Αναλυτικά ο ταξιδιωτικός απολογισμός (πραγματικός και πολιτιστικός) της χρονιάς, που μόλις έφυγε και οι αναρτήσεις στο «δισάκι» έχει ως εξής:

Ιανουάριος- Φεβρουάριος

Το πρώτο δίμηνο του χρόνου σημαδεύτηκε από τη μεγάλη κακοκαιρία και τα ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα που δημιούργησε στην Αττική. Εμείς όμως καταφέραμε να πάμε πέντε ημερήσιες εκδρομές, εκτός και εντός Αττικής και να πάμε να δούμε 3 εκθέσεις. Πιο συγκεκριμένα:

Την τρίτη μέρα του χρόνου, γιορτάζοντας την τεσσαρακοστή τέταρτη επέτειο μας και την πρώτη εκδρομή που κάναμε στη Στενή Εύβοιας σαν ζευγάρι, κάναμε μια βόλτα μέχρι τη Χαλκίδα.

Εκεί επισκεφτήκαμε το νέο αρχαιολογικό μουσείο «ΑΡΕΘΟΥΣΑ» της πόλης (Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «ΑΡΕΘΟΥΣΑ»!)

και αφού φάγαμε το ψαράκι μας κάναμε και μια βόλτα στην πόλη (Μια βόλτα στη Χαλκίδα!).

Στις 15 του Γενάρη πήγαμε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Νεμέας, που το σχεδιάζαμε πολύ καιρό. Μετά το φαΐ στο χωριό πήγαμε να δούμε και το Μυκηναϊκό νεκροταφείο των Αηδονιών (Ένας αρχαιολογικός περίπατος στη Νεμέα!).

Την τελευταία μέρα του μήνα και αφού πέρασε η κακοκαιρία ΕΛΠΙΔΑ (άκου όνομα!) κάναμε μια βόλτα στη βορειοανατολική Αττική (Βαρνάβας-Γραμματικό-Μαραθώνας-Ν.Μάκρη) (Μετά την «Ελπίδα»!).

Στις 11 Φεβρουαρίου κάναμε μια επίσκεψη στο «υποτιμημένο» Άργος, που μας εξέπληξε ευχάριστα. Επισκεφτήκαμε το Βυζαντινό Μουσείο (Το Βυζαντινό Μουσείο Αργολίδας (ΒΥΜΑ)!)

και κάναμε μια μεγάλη βόλτα στην πόλη και τη γύρω περιοχή (κάστρο Λάρισα, Κεφαλάρι), με κατάληξη για καφέ στο Ναύπλιο (Αναζητώντας τα ενδιαφέροντα του Άργους!).

Στις 19 του μήνα κάναμε μια βόλτα στα χωριά του Ελικώνα Βοιωτίας (Δομβραίνα-Πρόδρομος-Παραλία Σαράντη-Αγ.Άννα-Κυριάκι).

Μέσα στο Φεβρουάριο πήγαμε να δούμε το εξαιρετικό «Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρη» με την υπέροχη έκθεση μοντέρνας τέχνης.

Είχε και μια έκθεση του Σωτήρη Σόρογκα (Σωτήρης Σόρογκας: Ο χρόνος της μνήμης στον εικαστικό λόγο του). Καθ΄ οδόν προς το Ίδρυμα είδα και φωτογράφισα γλυπτά διαφόρων καλλιτεχνών

(Γιώργος Καλακαλλάς: Συνάντηση Ιδεών!,

Νίκος Ζήβας: Είναι Αλήθεια πως η Πέτρα μιλάει; (I, ΙΙ, ΙΙΙ) και

Θεόδωρου Παπαγιάννη: Μνημείο Έλληνα Δασκάλου!)

και ένα εντυπωσιακό γκράφιτι (Οι «Carpe Diem» στο Παγκράτι!).

Πήγαμε ακόμα στην έκθεση του Νίκου Ζήβα (Νίκος Ζηβας: "Στο Έλασσον το Κάλλος"!) και στη μεγάλη έκθεση Χαρακτικής στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Τέλος μία ανάρτηση έχει σχέση με τη γειτονιά μου, το Νέο Ηράκλειο από μια βόλτα τη δεύτερη μέρα του χρόνου (Ιερά Μονή Παναγίας Παναχράντου, Ηρακλείου Αττικής!).

Μάρτιος-Απρίλιος

Ο Μάρτης ξεκίνησε με ένα 8ήμερο ταξίδι στην Κάρυστο, που το συνδυάσαμε με τις Απόκριες. Από εκείνο το ταξίδι έκανα και μια παρουσίαση (Η Βρύση του Λουμίδη και η Αγία Βαρβάρα!).

Στα μέσα του μήνα πήγαμε να δούμε τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Αρχαίας Σικυώνας στην Κορινθία (Σικυών, η πόλη των μεγάλων γλυπτών!), ενώ τις τρεις τελευταίες μέρες του μήνα κάναμε ένα όμορφο μικρό ταξιδάκι στα ορεινά της Αρκαδίας. Με βάση τα Λαγκάδια επισκεφτήκαμε τις περιοχές βόρεια τους, κυρίως γύρω από τη λίμνη του Λάδωνα και λίγο τα ανατολικά τους (ταξιδιωτικό έπεται).

Τον Απρίλη πήγαμε να δούμε μία έκθεση χαρακτικής (ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΜΑΧΑΙΡΙΔΗ, «Δομική Ποιητική»!) και προς το τέλος του μήνα πήγαμε στην Κάρυστο για Πάσχα και κάτσαμε 8 ημέρες.

Μάϊος-Σεπτέμβριος

Τον Μάη κάναμε δύο εκδρομές εντός Αττικής, μία στην Πάχη (Πάχη Μεγάρων, λίγες πρωτομαγιάτικες εικόνες!) και μία στο Μεγάλο Πεύκο. Ανάρτησα και δύο θέματα από μια μικρή βόλτα στη Νέα Φιλαδέλφεια

(«Σπαθάρης» και «Μιρό»!

και Λαβωμένη αρχοντιά!).Στις 24 του μήνα φύγαμε για ένα ταξίδι 19 ημερών στα νότια Δωδεκάνησα (Σύμη-Τήλος-Χάλκη-Ρόδος) που χρόνια σχεδιάζαμε και όλο κάτι γινόταν και δεν το πραγματοποιούσαμε (έπεται οδοιπορικό μεγάλο).

11 Ιουνίου γυρίσαμε από Ρόδο.

Τις επόμενες μέρες πήγαμε να δούμε μια έκθεση (Κώστας Νταής: «Αρχέγονες όψεις του γενέθλιου τόπου»!) και στις 15 φύγαμε για την Κάρυστο για να κάτσουμε όλο το καλοκαίρι. Επιστρέψαμε στην Αθήνα στις 21 Σεπτεμβρίου.

Στη διάρκεια του καλοκαιριού πήγα μια φορά στο Μαρμάρι, από την οποία επίσκεψη ανάρτησα δύο θέματα

(Στη Μεγάλη Άμμο...με βοριά!

και Πηγή Κροϊμάδι!),

δύο φορές στη Λάλα (Η Λάλα και τα νερά της!)

και τον Άγιο Ταξιάρχη στα Καλύβια (Ένα Βυζαντινό μνημείο στα Καλύβια της Καρύστου!)

και μια μέρα κάναμε το γύρο του Καβοντόρου (Το ακρωτήρι του χρυσού ή το ακρωτήρι της φασαρίας;).

Τέλος είδαμε δύο θεατρικές παραστάσεις από τον τοπικό Πολιτισικό Οργανισμό (Κάρυστος, θεατρικό καλοκαίρι 2022!)

και μια έκθεση Γλυπτικής και ζωγραφικής στο Μπούρτζι της Καρύστου (Simon Benzanquen και Τάσος Σύντελης στο Μπούρτζι Καρύστου!).

Αφού γυρίσαμε από την Κάρυστο και πριν ξαναφύγουμε κάναμε μόνο μια μικρή βόλτα μέχρι το Μεγάλο Πεύκο για φαγητό.

Οκτώβριος

Ο Οκτώβριος ήταν ολόκληρος ένα ταξίδι με το αυτοκίνητό μας (Road Trip). Και τι ταξίδι! Μεγάλο σε ημέρες, μεγάλο σε αποστάσεις και τεράστιο σε εικόνες και εντυπώσεις. Η διάρκειά του ήταν 28 ημέρες και κάναμε κάτι παραπάνω από 4200χμ. 15 ημέρες στην Ελλάδα και 13 σε 4 Βαλκανικές χώρες. Είδαμε δεκάδες πόλεις και χωριά, σε Ελλάδα και εξωτερικό και μαγευτήκαμε από μοναδικά τοπία, ειδικά αυτή την εποχή με την απίστευτη ποικιλία χρωμάτων της φύσης. Χρησιμοποιήσαμε 4 διαφορετικά νομίσματα (εκτός €) και μείναμε σε 10 διαφορετικά καταλύματα και την καμπίνα του πλοίου για Άη Στράτη. Πιο αναλυτικά.

Ξεκινήσαμε από το Λαύριο με το πλοίο της γραμμής για Άγιο Ευστράτιο με σκοπό να μείνουμε 2 μέρες να δούμε το νησί. Τελικά λόγω ακύρωσης του δρομολογίου εξ αιτίας της κακοκαιρίας μείναμε 4 μέρες αλλά νησί, εκτός του μοναδικού χωριού δεν είδαμε. Αυτό γιατί την 1η κιόλας μέρα σκίσαμε το ένα λάστιχο στους εξαιρετικά κακοτράχαλους χωματόδρομους του, όταν αποπειραθήκαμε να βγούμε παραέξω από το χωριό

(“Χρώμα στα νησιά”. Ένα project της URBAN ACT!,

«Αποκλεισμένοι» στον Άη Στράτη! 1ο

και «Αποκλεισμένοι» στον Άη Στράτη! 2ο).

Ο επόμενος προορισμός μας ήταν η Λήμνος, όπου μείναμε μόνο 3 ημέρες, αντί για 5, λόγω του αποκλεισμού στον Άη Στράτη. Με το ίδιο καράβι βγήκαμε στην Καβάλα και από εκεί πήγαμε στις Σέρρες για ένα 5ήμερο σε Σέρρες και Δράμα.

Σειρά είχαν τα Βαλκάνια. 1η μέρα Βουλγαρία, καθ’ οδόν προς Σόφια με στάση για φαγητό στο Melnik (Μελένικο) και 2η στη Σόφια. Την 3η φύγαμε για το βορειοδυτικότερο άκρο της Βουλγαρίας, το Βίντιν για να περάσουμε από τη γέφυρα πάνω από το Δούναβη στη Ρουμανία. Στη διαδρομή αυτή είδα τα πιο χρυσαφιά χρώματα στη φύση, που έχω δει ποτέ, αλλά και τα περισσότερα φορτηγά μαζεμένα. Αφού περάσαμε στη Ρουμανία ακολουθήσαμε τη δεξιά (ανατολική) όχθη του μεγάλου ποταμού, που εκεί έχει το στενότερο και πιο ορμητικό του κομμάτι, τις Σιδηρές Πύλες, μέχρι το χωριό Dubova, όπου διανυχτερεύσαμε.

Την επομένη συνεχίσαμε την υπέροχη παραδουνάβια διαδρομή και φτάσαμε το βράδυ στο Βελιγράδι, όπου θα μέναμε για τα επόμενα 4 βράδια. Από την Καβάλα μέχρι και το Βελιγράδι ταξιδεύαμε με τους φίλους μας τους Ελβετούς. Από εκεί και πέρα κάθε ζευγάρι θα ακολουθούσε διαφορετικό δρόμο. Αυτοί για την πατρίδα τους και εμείς θα επιστρέφαμε, αφού κάναμε ακόμα μερικές μέρες εκτός Ελλάδας.

Από το Βελιγράδι κινηθήκαμε προς τα βορειοανατολικά και μπήκαμε πάλι στη Ρουμανία. Πρώτη στάση η πόλη Αράντ στα βόρεια της Τιμισοάρα, που ήταν ο τελικός μας προορισμός και όπου θα μέναμε 3 βράδια. Εκτός από την υπέροχη Τιμισοάρα, κάναμε μια ημερήσια εκδρομή πολλών χιλιομέτρων (340 πήγαινε-έλα) μέχρι την πόλη Χουνεντοάρα για να δούμε το μοναδικό Κάστρο Κόρβιν, ένα από τα αξιολογότερα της Ρουμανίας, που δεν έχει και λίγα.

Από την Τιμισοάρα φύγαμε και κινούμενοι νοτιοδυτικά, διασχίσαμε όλη τη Σερβία και βράδυ φτάσαμε στην πρωτεύουσα της Βόρειας Μακεδονίας, τα Σκόπια, όπου μείναμε 2 νύχτες για να δούμε την πόλη. Φεύγοντας από τα Σκόπια, κινηθήκαμε δυτικά μέχρι το Τέτοβο για να δούμε το μοναδικό ζωγραφισμένο Τζαμί (δυστυχώς μόνο απ’ έξω γιατί είχε την προσευχή της Παρασκευής) και κάποια άλλα ενδιαφέροντα και μετά νοτιοδυτικά στο Εθνικό Πάρκο του Μάβροβο με τη λίμνη και το ανεπανάληπτο τοπίο του. Στο ομώνυμο χωριό κάτσαμε για φαγητό και στη συνέχεια, αφού κάναμε το γύρο της λίμνης κινηθήκαμε προς τα νότια μέχρι το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει κάπου κοντά στο Κίτσεβο.

Η επόμενη ήταν η μέρα επιστροφής στην Ελλάδα. Περάσαμε από την πόλη Μπίτολα (Μοναστήρι) για να τη δούμε αλλά είχε τόσο πολύ κίνηση, που είπαμε να συνεχίσουμε. Η στάση που κάναμε ήταν στην Φλώρινα. Εκεί κάναμε μια μεγάλη βόλτα και κάτσαμε για φαγητό. Φύγαμε με προορισμό τη Λεπτοκαρυά, όπου μείναμε τα δύο τελευταία βράδια του ταξιδιού μας. Την προτελευταία μέρα του ταξιδιού κάναμε μια υπέροχη διαδρομή γύρω από τον Όλυμπο (από τα νότια-νομός Λάρισας μέχρι τα βόρεια-νομός Πιερίας)

(Η Μεταμόρφωση της Δολίχης!) και την τελευταία αφού επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο του Δίου γυρίσαμε στο σπίτι μας το βραδάκι της τελευταίας μέρα του μήνα. (εδώ κι αν έπεται οδοιπορικό).

Νοέμβριος-Δεκέμβριος

Ο Νοέμβριος κύλησε με μια έκθεση γλυπτικής (Νίκος Ζήβας: "Βαρυτικά πεδία"!) και μια εβδομάδα στην Κάρυστο για κάποιες υποχρεώσεις μας.

Πήγαμε οδικά με μια επίσκεψη στο Αυλωνάρι (Ο Ενετικός πύργος, η Βυζαντινή εκκλησία και το μεγάλο παζάρι!). Στην Κάρυστο είδαμε μια ταινία στην Κινηματογραφική Λέσχη

και ένα live (Οι Αγάντα Band, live στη Χόβολη!

ενώ επισκεφτήκαμε, μετά από πάρα πολλά χρόνια, ξανά το Αρχαιολογικό Μουσείο (Στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Καρύστου!και κάναμε

μια βόλτα μέχρι το Παραδείσι (Περιμένοντας το φαΐ!)

και το Μαρμάρι (Στο Μαρμάρι, Νοέμβρη με νοτιά!).

Επιστρέψαμε πάλι οδικά με επίσκεψη αυτή τη φορά σε Μανίκια, Σέτα και Αμάρυνθο (Αναρρίχηση στα Μανίκια, ζωγραφική στη Σέτα!).

Τον τελευταίο μήνα του χρόνου δεν κάναμε και πολλά. Κάτι οι διάφορες υποχρεώσεις, κάτι ο καιρός που κύλησε βροχερός, αν και με σχετικά ψηλές θερμοκρασίες, θάλεγα φθινοπωρινές, φτάσαμε στα μέσα του μήνα και πήγαμε μόνο να δούμε

μια έκθεση γλυπτικής του Γιώργου Σταματόπουλου ("ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΕΣ"!) και κάναμε μια ημερήσια εξόρμηση στη Βοιωτία για επίσκεψη σε κάποια, αρχαιολογικού ενδιαφέροντος αξιοθέατα. Οι γιορτές είχαν καιρό ζεστό, σχεδόν ανοιξιάτικο (οι μετεωρολόγοι μιλάνε για πρόωρες αλκυονίδες). Τη δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων πήγαμε να δούμε μια θεατρική παράσταση και την άλλη μέρα κάναμε μια ακόμα βόλτα μέχρι το Λουτράκι για φαΐ.

Τα οδοιπορικά από ταξίδια και πολιτιστικά «ταξίδια» προηγούμενων χρόνων, που έγραψα μέσα στο 2022 είναι:

Ταξίδια στην Ελλάδα:

Ολοκλήρωσα το οδοιπορικό από το ταξίδι στην Κρήτη το 2017 με 5 αναρτήσεις

Στο Μουσείο και το «Θαλασσόκοσμο»…για δροσιά!

Μάθημα Κρητικής Ιστορίας!

Στη «Χώρα των φαραγγιών»! μέρος 1ο

Στη «Χώρα των φαραγγιών»! μέρος 2ο

Προσκύνημα!

3 ακόμα αναρτήσεις που αφορούσαν την Κάρυστο του 2021

Ήταν κάποτε μπακάλικο!

Βύθιση του "ΤΡΙΤΩΝ". Ένα μνημείο γεννιέται!

Πρόσβαση!

και άλλες 2 από άλλα σημεία της Εύβοιας του 2021

Τη δροσιά του νάχουμε!

Απογευματινός καφές στον Κάραβο!

Ταξίδια στο εξωτερικό:

Ολοκλήρωσα το οδοιπορικό από το ταξίδι του 2018 στην Πορτογαλία, (6 αναρτήσεις)

Στο δρόμο για τη Λισαβόνα!

Στη Λισαβόνα! μέρος Α΄

Παλάτια γύρω από τη Λισαβόνα!

Στη Λισαβόνα! μέρος Β΄

Στη Λισαβόνα! μέρος Γ΄

Τελευταίες εικόνες από τη χώρα των μεγάλων θαλασσοπόρων!

και έγραψα ένα μέρος από το ταξίδι του 2019 στη Σικελία (5 αναρτήσεις)

Ζιζ-Πάνορμος-Παλέρμο! 1

Ζιζ-Πάνορμος-Παλέρμο! 2

Ζιζ-Πάνορμος-Παλέρμο! 3

Ζιζ-Πάνορμος-Παλέρμο! 4

Ζιζ-Πάνορμος-Παλέρμο! 5

Πολιτιστικά «ταξίδια»:

4 γλυπτά της Παρθένας Τσανακίδου στο "Καρύστιον"!

Πολίτης Λαμπαδηδρόμος του Θ.Παπαγιάννη!

Κάρυστος, έργα του Τάσσου Σύντελη σε διάφορους χώρους!

στην τελευταία ανάρτηση έχει φωτογραφίες από το 2019 και το 2022

Μεμονωμένες φωτογραφίες και στιγμιότυπα, από τα ταξίδια της χρονιάς, αλλά και την καθημερινότητά μας, υπάρχουν στο άλλο μου blog, το Με μια φωτογραφική στην τσέπη....

Κύλησε κι αυτή η χρονιά με πολύ λιγότερα προβλήματα, από την προηγούμενη και έδωσε τη θέση της στην επόμενη με την ελπίδα πως κι αυτή θα είναι τουλάχιστον τόσο καλή όσο αυτή που έφυγε, και από άποψη ταξιδιών και κυρίως από άποψη υγείας.

Κ Α Λ Η   Χ Ρ Ο Ν Ι Α ! !