Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022

2021, άλλη μια δύσκολη χρονιά!

Πάει και αυτή η χρονιά. Μια ακόμα χρονιά, εν πολλοίς «χαμένη». Η καραντίνα που είχε ξεκινήσει τον Νοέμβριου του 2020, συνεχίστηκε μέχρι και τις 13 Μαΐου. Όλο το χειμώνα και την άνοιξη η πανδημία θέριζε. Είχαμε και ένα τραυματισμό που μας πήγε ακόμα πιο πίσω ψυχολογικά και μας ταλαιπώρησε αρκετά. Μια αχτίδα αισιοδοξίας φάνηκε λίγο πριν την πρωτοχρονιά, που κυκλοφόρησαν τα εμβόλια και άρχισε ο εμβολιασμός. Περίπου με το τέλος της καραντίνας είχαμε και εμείς κάνει τα εμβόλιά μας και αισθανθήκαμε κάπως πιο ελεύθεροι, αν και όλη αυτή η κατάσταση μας κράταγε πολύ κουμπωμένους και διστακτικούς.

Έτσι η σκέψη για ταξίδια, αν και μας τριβέλιζε, δεν ευοδώθηκε, τουλάχιστον μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, με την εξαίρεση ενός διημέρου στη Φθιώτιδα, μιας μονοήμερης στην Κορινθία και μια δυο βόλτες εδώ κοντά. Στα μέσα Ιουνίου φύγαμε για Κάρυστο, όπου κάτσαμε μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου. Άλλος ένας τραυματισμός μέσα στο καλοκαίρι ήταν η χαριστική βολή στη διάθεσή μας. Ευτυχώς που οι φίλοι μας οι Ελβετοί ήρθαν στα τέλη Αυγούστου και η παρέα τους βοήθησε πολύ. Αυτοί είχαν και την ιδέα να πάμε για μερικές μέρες στην Ελβετία στις αρχές Νοεμβρίου. Ήταν μια σπίθα που μας ξύπνησε και φροντίσαμε να το οργανώσουμε. Η διαδικασία αυτή μας βοήθησε πολύ και αναπτέρωσε το ηθικό μας. Είχαμε και μια εκκρεμότητα για ένα 5νθήμερο στην Ελλάδα, από την προηγούμενη χρονιά και γυρνώντας από την Κάρυστο ετοιμαστήκαμε. Έτσι το 5νθήμερο έγινε 9ήμερο μέσα στον Οκτώβρη με δύο μέρες Πάτρα, 5 μέρες Τζουμέρκα και Γιάννενα και 2 μέρες στη Λάρισα. Στις αρχές του Νοεμβρίου πήγαμε 9 μέρες στην Ελβετία, για άλλη μια φορά φιλοξενούμενοι των φίλων μας και περάσαμε τέλεια.
Δυστυχώς τα πράγματα με την πανδημία δεν είναι καθόλου καλά και κανείς δεν ξέρει πως αυτά θα εξελιχθούν. Έχοντας την κακή εμπειρία του προηγούμενου διαστήματος, μπορώ να πω πως τουλάχιστον αισθανόμαστε τυχεροί που καταφέραμε και κάναμε τα δύο ταξίδια το τελευταίο τρίμηνο και ξέφυγε κάπως ο νους μας από τη μαυρίλα της εποχής.
Εκτός των παραπάνω κάναμε 2 βόλτες στο Μεγάλο Πεύκο για ψαράκι, μια βόλτα σε Λίμνη Μπελέτσι και Βαρυμπόμπη και δύο εκδρομούλες από την Κάρυστο, στους Αγίους Αποστόλους Πετριών και στον Κάραβο Αλιβερίου.
Ευτυχώς είχαμε και κάποια πολιτιστικά «ταξίδια»: 4 εκθέσεις εικαστικών, 2 παρουσιάσεις εικαστικών έργων δημοσίων χώρων, 2 φωτογραφίσεις γλυπτών δημοσίων χώρων (η παρουσίασή τους την επόμενη χρονιά), 1 μουσική μάζωξη, 1 παρουσίαση ενός παραμυθιού με μουσική και απαγγελία και 1 με εικόνες από τη γειτονιά μας.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις στο «δισάκι» ήταν συνολικά 71.

Από αυτές 19 αφορούσαν ταξίδια προηγούμενων χρόνων στο εξωτερικό: 5 το ταξίδι σε Κροατία και Σλοβενία και 4 το ταξίδι σε Γαλλία και Βέλγιο, το 2003, 1 το ταξίδι στη Βουλγαρία το 2005, 1 το ταξίδι στην Ιταλία το 2008, 7 το ταξίδι στην Πορτογαλία το 2018 (η παρουσίαση συνεχίζεται) και 1 παρουσίαση φρεατίων από διάφορες πόλεις που φωτογράφισα από το 2008 ως το 2019.

12 αφορούσαν ταξίδια προηγούμενων χρόνων στην Ελλάδα: 2 το ταξίδι στο Πήλιο, τη Μακεδονία και τη Θράκη το 2006, 2 ημερήσιες στη Βοιωτία, 1 στη Σαλαμίνα και 1 στην ορεινή Αχαΐα (από Πάτρα) το 2014, 2 το ταξίδι στην Πάτρα το 2015, 2 το ταξίδι στη νοτιοανατολική Λακωνία το 2018 και 2 αναρτήσεις, που αφορούν τη γειτονιά μου, το Νέο Ηράκλειο, το 2020.

28 αφορούσαν δραστηριότητες του 2021: Μία με παρουσίαση κάποιων εικόνων από το ταξίδι στην Ελβετία, 19 από τα ταξίδια και τις εκδρομές στην Ελλάδα και 9 πολιτιστικά «ταξίδια».

Τέλος ήταν ο απολογισμός του 2020 (2020, μια αλλιώτικη χρονιά!), 2 παρουσιάσεις (slide show) φωτογραφιών από τα ταξίδια μας μεταξύ 2011 και 2015, μία από την Ελλάδα (Τα ταξίδια μας στην Ελλάδα, 2011-2015. Φωτογραφική παρουσίαση!) και μία από το εξωτερικό (Τα ταξίδια μας στον κόσμο, 2011-2015. Φωτογραφική παρουσίαση!) και 8 αναρτήσεις με διάφορα θέματα (επέτειοι, ευχές, παγκόσμιες και ευρωπαϊκές μέρες κλπ).

Αναλυτικά ο ταξιδιωτικός απολογισμός (πραγματικός και πολιτιστικός) της χρονιάς, που μόλις έφυγε και οι αναρτήσεις στο «δισάκι» έχει ως εξής:

Ιανουάριος ως Μάϊος

Οι πρώτοι πέντε μήνες πέρασαν σχεδόν ολόκληροι μέσα.

Μοναδική εξαίρεση μια βόλτα στο Μεγάλο Πεύκο για ψαράκι το 1ο δεκαήμερο του Μαΐου (Πρώτη έξοδος του 2021!)

και επίσκεψη στην Zivasart Gallery για να δούμε την έκθεση χαρακτικών του Μιλτιάδη Πεταλά με τίτλο ΑΥΤΟΦΩΤΑ, στα μέσα του Απρίλη.

Την 25η Μαρτίου η Σοφία έσπασε το χέρι της και νοσηλεύτηκε στο ΚΑΤ μερικές μέρες.

Μου δόθηκε τότε η ευκαιρία να δω το πάρκο με τα γλυπτά του και τους πίνακες στο εσωτερικό του (Το ΚΑΤ, το πάρκο του και τα έργα τέχνης!).

Είδα ακόμα και φωτογράφισα δύο μεγάλα γλυπτά σε δημόσιους χώρους επί της Κηφισίας (Δύο γλυπτά μνημειακών διαστάσεων στην Κηφισίας!).

Στις 14 Μαΐου, επετράπη η μετακίνηση από νομό σε νομό, κάτι που ουσιαστικά σήμαινε το τέλος της καραντίνας.

Στις 20 του μήνα πήγαμε με το Δημήτρη και τη Χρυσούλα, φίλους από τη Λάρισα, που είχαν κατέβει στην Αθήνα να δουν τα παιδιά τους μια βόλτα μέχρι τη Λίμνη Μπελέτσι στην Πάρνηθα και από εκεί κατεβήκαμε για καφέ στην Βαρυμπόμπη μέσα από το δάσος, (Στα νερά της λίμνης!). Η περιοχή ήταν στο επίκεντρο της μεγάλης φωτιάς του καλοκαιριού. Από τότε δεν έχω πάει να δω το μέγεθος της καταστροφής και δεν είμαι σίγουρος πως θέλω να πάω.

Λίγες μέρες μετά, πήγαμε ένα διήμερο στη Φθιώτιδα. Λαμία

(Λαμία ή Ζητούνι;

και Λαμία, ΚΑΦΑΟ-καμβάδες τέχνης στην πλατεία Λαού!), Λουτρά Υπάτης, Υπάτη και Μονή Αγάθωνα

(60 χρονών, με χρώμα και μεράκι!

και Στις πλαγιές της Οίτης!).

Ιούνιος ως Σεπτέμβριος

Τον Ιούνιο είδαμε στην Zivasart Gallery την έκθεση έργων της Αγγελικής Αντωνέα με τίτλο «Απεικονίσεις του ιδεατού»

πήγαμε μια ημερήσια εκδρομή στην Ευρωστίνη (Ζάχολη) Κορινθίας (Στις δροσιές της Ζάχολης!) και στα μέσα του μήνα πήγαμε στην Κάρυστο για καλοκαίρι.

Φωτογράφισα ακόμα τις όμορφες εικόνες ενός σχολείου της γειτονιάς μας (Η χαρά της ζωής!)

Ο Ιούλιος, ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος κύλησαν με μπανάκια, άλλο ένα τραυματισμό με διήμερη νοσηλεία και άραγμα με βολτίτσες και ουζάκια στην παραλία.

Το Ιούλιο είδαμε την έκθεση Χαρακτικής του Γιώργου Λυμπερόπουλου με τίτλο «LiberoIn the Heart of the Wood», στο Φρούριο Μπούρτζι

και συμμετείχαμε στην ετήσια ρεμπετομάζωξη με χαρακτηριστικό την όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή των νέων παιδιών (Διπλοπενιές στο «Ξάνεμο»!).

Στην Πανσέληνο του Αυγούστου, έξω από το Γιοκάλειο έγινε μια παρουσίαση ενός παραμυθιού (Μια πανσέληνος για το «Κοκκινόκαστρο»!) την οποία και παρακολουθήσαμε.

Από την περίοδο αυτή έκανα κάποιες αναρτήσεις από κάποια ενδιαφέροντα-αξιοθέατα της Καρύστου

(Η Κολώνα της Παξιμάδας!

και Θεοσκέπαστη και Άγιος Δημήτριος, δύο ξωκλήσια στα βορειοανατολικά της Καρύστου!) και κάποιες εικόνες της περιοχής (Ανέλκυση!, Σουρουπώνει στην Κάρυστο!,

Επιστρέφοντας από την Αγία Παρασκευή! και Απόψε φθινοπώριασε!).

Οκτώβριος ως Δεκέμβριος

Τη 2η μέρα του Οκτωβρίου κάναμε, από την Κάρυστο μια ημερήσια εκδρομή στους Αγίους Αποστόλους κοντά στις Πετριές με μια στάση για καφέ στα Στύρα, στην επιστροφή (Φθινοπωρινή εκδρομούλα!), ενώ στις 5 του μήνα πήραμε το δρόμο της επιστροφής, μέσω Χαλκίδας και κάναμε μια μικρή επίσκεψη στον Κάραβο του Αλιβερίου, όπου δεν είχαμε πάει, παρ’ όλο που έχουμε περάσει ουκ ολίγες φορές (έπεται σχετική παρουσίαση).

Στα μέσα του Οκτώβρη ξεκινήσαμε για το ταξίδι μας στην Ελλάδα. Βασικός προορισμός ήταν τα Τζουμέρκα, τα χωριά στα υπέροχα βουνά στα σύνορα Θεσσαλίας-Ηπείρου και Ιωαννίνων-Άρτας. Το επεκτείναμε όμως πριν και μετά με επίσκεψη σε 3 πόλεις. Η πρώτη από αυτές ήταν η αγαπημένη μας Πάτρα, η πόλη στην οποία έχουμε ζήσει κάποια χρόνια και είχαμε να κατέβουμε 4 χρόνια.

Μια μέρα με επισκέψεις στην πόλη (Πάτρα,κατάλοιπα αλλοτινών εποχών! και Πάτρα, μαρτυρίες και σύγχρονη τέχνη στο καταφύγιο!)

και μια μικρή βόλτα μέχρι το Καστρίτσι (Μικρή φθινοπωρινή βόλτα στο Καστρίτσι!).

Την επομένη φύγαμε για την Ήπειρο (έπεται παρουσίαση).

Ανέβασα μόνο μια μικρή παρουσίαση για ένα γεγονός που μας σόκαρε (Σοκ και δέος!).

Φεύγοντας από τα Τζουμέρκα πήγαμε για ένα πρωινό στα Γιάννενα, άλλη μια πόλη με έντονες μνήμες από τα νιάτα μας και από εκεί, μέσω Εγνατίας και Μετεώρων φτάσαμε στη Λάρισα, μια πόλη που δεν γνωρίζαμε και που είχαμε και φίλους να δούμε (και γι αυτές τις πόλεις έπεται παρουσίαση).

Περίπου 10 μέρες μετά που γυρίσαμε, στις 4 Νοεμβρίου φύγαμε για την Ελβετία (Ελβετία, μερικές ιδιαίτερες εικόνες!). Ήταν ένα ταξίδι εννέα ημερών με τους αγαπημένους μας φίλους και με υπέροχες εικόνες της υπέροχης αυτής χώρας, που απολαύσαμε και σε αυτό μας το ταξίδι (έπεται παρουσίαση και γι αυτό το ταξίδι). Ελπίζουμε πως αυτό το ταξίδι θα είναι μια καινούρια αρχή στη ζωή που έχουμε στερηθεί τον τελευταίο καιρό και που σίγουρα δικαιούμαστε.

Στο δεύτερο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου πήγαμε για ένα πενθήμερο στην Κάρυστο. Την 1η και την τελευταία μέρα είχε λιακάδα. Τις άλλες θυελλώδεις νοτιάδες και πολύ βροχή. Είχαμε χρόνια να πάμε χειμώνα. Άλλες εικόνες, αλλά εξ’ ίσου ενδιαφέρουσες.
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα πήγαμε να δούμε την αναδρομική έκθεση κολάζ του Δημήτρη Καλοκύρη με τίτλο «Τα τοπία του μύθου» 3 στη Zivasart Gallery.

Τα οδοιπορικά από ταξίδια προηγούμενων χρόνων, που έγραψα μέσα στο 2021 είναι:

Ταξίδια στην Ελλάδα:

Το 2006 κάναμε ένα ταξίδι στο Πήλιο και στη συνέχεια στη Μακεδονία και λίγο από Θράκη (2 αναρτήσεις)

2006, Στο αγαπημένο Πήλιο ξανά!

2006, Στη Μακεδονία και….λίγο από Θράκη!

Το 2014 κάναμε 2 ημερήσιες στη Βοιωτία

Στη μονή του Οσίου Μελετίου!

Ταναγραίες και ιππόκαμποι!

μια ημερήσια στη Σαλαμίνα

Σαλαμίνα. Ο Άη Νικόλας των λεμονιών και άλλα ενδιαφέροντα!

και μία στα ορεινά της Αχαΐας από την Πάτρα

Αχαΐα, εκδρομή στα Κλουκινοχώρια!

Το 2015 κατεβήκαμε στην Πάτρα τον Μάη και πήγα να δω το Κάστρο του Ρίου

Το Κάστρο του Ρίου! 2

και ξανά τα Χριστούγεννα, οπότε έκανα μια ωραία βόλτα στην Άνω Πόλη

Πάτρα, στους δρόμους της Άνω Πόλης!

Το 2018 πήγαμε ένα ταξιδάκι στη Νοτιοανατολική Λακωνία (2 αναρτήσεις)

Στο «Γιβραλτάρ της Ανατολής»!

Εικόνες της Ανατολικής Λακωνίας!

Τέλος δύο αναρτήσεις έχουν σχέση με τη γειτονιά μας και το 2020

«Γλυπτική» του εξηλεκτρισμού!

Πλατεία Νικηφόρου Μανδηλαρά (τέως Όθωνος)!

Ταξίδια στο εξωτερικό:

Το 2003 στην Κροατία, τη Σλοβενία και λίγο Ιταλία (5 αναρτήσεις)

2003, Στη χώρα που γεννήθηκε ο Τίτο! 1. Δαλματικές Ακτές

2003, Στη χώρα που γεννήθηκε ο Τίτο! 2. Στην πρωτεύουσα

2003, Σλοβενία, η χώρα του Καρστ! 1

2003, Σλοβενία, η χώρα του Καρστ! 2. Ljubljana η αξιαγάπητη

2003, Σλοβενία, η χώρα του Καρστ! 3 … και λίγο από Ιταλία

και στη Γαλλία και το Βέλγιο (4 αναρτήσεις)

2003, Στη Δουνκέρκη!

2003, Ένα απόγευμα στη Μπρυζ!

2003, Ταξίδι αστραπή στο Παρίσι…έτσι για έκπληξη!

2003, Μια μέρα στην πρωτεύουσα της Ευρώπης!

Στη Βουλγαρία το 2005

2005, Μια μεγάλη βόλτα στη Βουλγαρία!

Στην Ιταλία το 2008 γυρνώντας από Γερμανία, Τσεχία και Αυστρία

Μικρή βόλτα στο Treviso!

Στην Πορτογαλία το 2018 (6 αναρτήσεις και έπεται συνέχεια)

Μενίρ, pasteis de nata και το παρεκκλήσι των οστών!

Στο δρόμο για την κρασοχώρα του Douro!

Εκεί που γεννήθηκε η Πορτογαλία!

Πόρτο, γλυκό σαν το κρασί του! Α΄

Πόρτο, γλυκό σαν το κρασί του! Β΄

Ζωγραφισμένες «γόνδολες» και fados με «πτυχίο»!

Τα μοναστήρια της Νίκης και των Ναϊτών και το παλιό Πανεπιστήμιο!

μια ανάρτηση με φρεάτια που φωτογράφισα σε διάφορες Ευρωπαϊκές πόλεις από το 2008 ως το 2019

Φρεατίων αφήγησις!

και τέλος μια ανάρτηση με απεικονίσεις μουσικών σε τοίχους του εξωτερικού και της Ελλάδας

Νότες στους τοίχους!

Κύλησε κι αυτή η δύσκολη χρονιά με πολλά προβλήματα, κυρίως υγείας των δικών μας ανθρώπων και έδωσε τη θέση της στην επόμενη με μια ελπίδα, όχι και τόσο μεγάλη.

Ευχόμαστε το 2022 νάναι γεμάτο υγεία, να μπορέσουμε ξανά να γυρίσουμε σε μια πραγματικότητα, όσο γίνεται πιο ομαλή, χωρίς την έγνοια για την υγεία τη δική μας και αυτών που αγαπάμε και να μπορέσουμε να βρούμε ξανά μια ζωή όσο γίνεται πιο ομαλή.

Μεμονωμένες φωτογραφίες και στιγμιότυπα, από τα ταξίδια της χρονιάς, αλλά και την καθημερινότητά μας, υπάρχουν στο άλλο μου blog, το http://fototsepi.blogspot.gr

Κ Α Λ Η   Χ Ρ Ο Ν Ι Α ! !